×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار تصادفی

امروز : یکشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۳۹۹
منابع غذایی ویتامین های مهم کدامند ؟

عصر کرمانشاه : بی شک هر فرد در جامع در صد است بداند که  چه منابع مهم غذایی برای بدن  مهم هستند و منابع اصلی این ویتامینها در کدام یک از  میوها و سبزیجات موجود است

به طور کلی آنچه که می توان گفت این است که این ویتامینها در بالابریدن ایمنی های بدن نقش مهمی دارند

حا باید دید که مجموع میتامینها در هر کدا میک از میوه ها و سبزیجا کدام است  ویتامینهای مهم  عبارتند از: A, k, C, B6, E, D3 و B9.

منابع غذایی ویتامین K
این ویتامین در منابعی نظیر جعفری، گیاه خردل، پیاز، کلم فندقی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، خیار کلم، توت فرنگی، جگر مرغ و گل کلم یافت می‌شود.

منابع غذایی ویتامین B6
سینه بوقلمون، گوشت گوساله، ماهی تُن، سینه مرغ، دانه‌های آفتابگردان، دانه‌های کنجد، نخود سبز و لوبیا چیتی

منابع غذایی ویتامین C

جعفری، آناناس فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت‌فرنگی، پاپایا، بروکلی، ، گریپ‌فروت، گل‌کلم، انبه و کلم بروکلی منابع غنی ویتامین C‌ هستند.

منابع غذایی ویتامین B9
اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم لوبیا قرمز، آوکادو، کاهو و پرتقال

منابع غذایی ویتامین D3
این ویتامین در منابعی نظیر ماهی هالیبوت، ماهی کپور، ماهی سالمون، انواع قزل‌آلا، ساردین، روغن کبد ماهی تُن، تخم مرغ و شیر وجود دارد.

منابع غذایی ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. این ویتامین در اجرای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌های بدن نقشی مهم ایفا می‌کند.

ریحان خشک، فندق، بادام، دانه‌های آفتابگردان، انبه، آوکادو، بروکلی، اسفناج، کدو گردویی، فلفل دلمه‌ای، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه‌فرنگی و کیوی دارای ویتامین E هستند.

منابع غذایی ویتامین A
سیب‌زمینی شیرین، کلم برگ، هویج، اسفناج، جگر گاو، کاهو، تخم‌مرغ، کره، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز شیرین و ماهی تُن منابع سرشار ویتامین A هستند.

 

گرد آورنده  :ص بختباری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.