×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار تصادفی

امروز : یکشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۳۹۹
مدیتیشن شکلات چیست ؟

عصر کرمانشاه :مدیتیشن شکلات یکی از لذت بخش ترین ، “خوشمزه ترین” اشکال مراقبتی ذهن است که در آنجا وجود دارد و بسیار مناسب است: همچنین برای مبتدیان به اندازه کافی ساده است ، اما به اندازه کافی موثر است تا علاقه مندان به تجربه مدیتیشن و جستجوی تنوع را پیدا کند.

مدیتیشن شکلات بسیاری از مزایای مشابه سایر اشکال مراقبه را به همراه دارد ، اما شاید انجام آن راحت تر باشد زیرا دارای پاداش داخلی و بالاتر از پاداش های کلی مراقبه است: شکلات.

سرانجام ، اگر از قبل طرفدار شکلات هستید و سعی در کاهش مقدار چربی شکلات دارید ، می توانید از این به عنوان نوعی غذا خوردن فکری استفاده کنید تا به خودتان کمک کنید کمتر غذا بخورید و استرس کمتری داشته باشید دفعه بعد که خود را در بعضی از غذاهای خود مشاهده می کنید. دسرهای شکلاتی مورد علاقه. انگیزه شما هرچه باشد ، مراقبه شکلات برای یادگیری عالی است. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.
چگونه با شکلات مراقبه کنیم

یک تکه شکلات کوچک تهیه کنید. درست است؛ برای مدیتیشن شکلات ، البته به یک تکه شکلات احتیاج دارید. ما یک قطعه کوچک از شکلات تیره را با مقدار زیادی کاکائو توصیه می کنیم ، اما می توانید از بوسه شکلات ، مشتی از چیپس نیمه شیرین یا هر چیز دیگری که در دست دارید استفاده کنید. لازم نیست یک قطعه شکلات بزرگ نیز باشد. در حقیقت ، اندازه نیش یا کمی بزرگتر بهتر است.
بدن خود را آرام کنید.

چند نفس عمیق بکشید و روی تنش کردن ماهیچه های خود کار کنید تا بدن خود را شل کنید. شما می خواهید مراقبه شکلات خود را تا حد امکان از نظر جسمی شروع کنید. اگر احساس راحتی کردید ، چشمان خود را ببندید.
بو ، نگاه و nibble.

بعد از اینکه بوی شکلات را بویید و از عطر لذت ببرید ، بعد از اینکه شکلات را نگاه کردید و واقعاً چقدر خوشمزه به نظر رسید ، سرانجام می توانید یک نیش کوچک از شکلات خود مصرف کنید. بگذارید روی زبان شما بنشیند و در دهانتان ذوب شود. توجه داشته باشید که طعم های شکلات ، به آنچه که اکنون تجربه می کنید ، کاملاً جذب می شوند. تنفس عمیق خود را ادامه دهید و روی احساسات موجود در دهان خود تمرکز کنید
روی احساسات متمرکز شوید.
هنگام بلعیدن ، به نحوه پایین آمدن آن توجه کنید.

توجه کنید که چطور دهان شما خالی است. سپس ، همانطور که یک نیش دوم می خورید ، سعی کنید حتی متوجه شوید که بازوی شما وقتی شکلات را به دهان خود می اندازید ، چه احساسی بین انگشتان و سپس در دهان شما احساس می کند. دوباره به احساساتی که در لحظه فعلی احساس می کنید توجه کنید.
دوباره به زمان حال توجه کنید
. اگر افکار دیگری در طول مدیتیشن شکلات به ذهن شما خطور می کند ، به آرامی توجه خود را به سلیقه ها و احساسات مرتبط با شکلات معطوف کنید. ایده این است که در لحظه حاضر تا آنجا که ممکن است بمانید.
احساس را مزه کن وقتی کارتان را با طعم شکلات تان تمام کردید ، احساس خود را در طول روز تجدید نظر کنید و احساس آرامش بیشتری کنید. ممکن است بعد از اتمام شکلات ، مراقبه خود را ادامه دهید یا روز بعد را بلافاصله پس از آن از سر بگیرید.

نکاتی برای مدیتیشن با شکلات

در این تمرین لازم نیست مقادیر زیادی شکلات مصرف کنید. در حقیقت ، اگر این کار را با دقت انجام دهید ، دیگر اصلاً نیازی به مصرف زیاد نخواهید داشت.
اگر به شکلات حساس هستید یا به قند مشکلی ندارید ، می توانید نوع مشابهی از مراقبه را با کشمش یا سایر غذاهای دارای طعم و مزه که قادر به خوردن آنها با خیال راحت هستید امتحان کنید.
اگر هر روز مراقبه کنید ، مزایای ماندگار و حتی مقاومت بیشتری نسبت به استرس پیدا خواهید کرد.

.verywellmind.com منبع

مترجم ص بختیاری

می توانید این مطلب را نیز بخوانید

راه های درمان خارش گلو و سرفه های خشک

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.