• امروز : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
کل اخبار 4532اخبار امروز : 0
2

ساخت اولین مدرسه اوتیسم در کردستان

  • کد خبر : 22120

عصر کرمانشاه مراسم کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز اوتیسم، صبح یکشنبه با حضور استاندار، فرماندار، مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از مسئولین استانی در شهرک اندیشه سنندج برگزار و عملیات احداث این پروژه آموزشی با کلنگ زنی آغاز شد. طالب محمدی رئیس آموزش و […]

عصر کرمانشاه مراسم کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز اوتیسم، صبح یکشنبه با حضور استاندار، فرماندار، مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از مسئولین استانی در شهرک اندیشه سنندج برگزار و عملیات احداث این پروژه آموزشی با کلنگ زنی آغاز شد.

طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این مراسم گفت: این مدرسه خیرساز در ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارای ۱۰ کلاس درس، اتاق‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، شن درمانی و فضای‌های مناسب فعالیت‌های هنری و ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه هزینه ساخت مدارس اوتیسم ۱۰ برابر مدارس عادی است، تصریح کرد: از مسئولان و خیرین انتظار می‌رود که همواره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مورد توجه و حمایت خود قرار بدهند.
محمدی با اشاره به اینکه ۱۲۰ دانش‌آموز اوتیسم در استان داریم، گفت: دانش‌آموزان اوتیسم نیاز به امکانات بیشتری دارند و باید در هر کلاس حداکثر ۳ نفر حضور داشته باشند.
وی گفت: در مدارس با نیازهای ویژه ۱۰ شهرستان در سطح استان به ۱۲۰ دانش‌آموز دارای اختلال طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ارائه می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در کنار درمان دارویی از آموزش و پرورش استثنایی درمان‌های غیردارویی مانند کاردرمانی ذهنی، گفتاردرمانی و بازی درمانی، ماساژ درمانی را نیز باید دریافت کنند.
محمدی تصریح کرد: با تشخیص زودهنگام این اختلال در کودک که از سنین زیر ۳ سال آغاز می‌شود می‌توان از برنامه‌های درمانی مؤثرتر و مداخله بهنگام برای کمک به آنان بهره برد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اوتیسم درمان قطعی ندارد و بخش اعظم درمان در اجتماع و در رفع ضعف مهارت‌های اجتماعی است، افزود: کودکان اتستیک به مداخلات کمکی و آموزش‌های زود هنگام نیاز دارند.
محمدی اضافه کرد: میزان شیوع این بیماری یک در صد است و ابتلاء به آن در پسران ۴ برابر دختران است، ژنتیک مهمترین عامل در ابتلاء به آن بوده و در واقع ناآگاهی خانواده‌ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه موجب شده تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی درمان شناسایی نشوند.
وی گفت: به‌منظور تشخیص زود هنگام این اختلال، علائم و نشانه‌های هشداردهنده زیادی وجود دارد، اما به‌طور معمول اختلالات حول مهارت‌های اجتماعی، مشکل گفتار و زبان، مشکلات ارتباطی غیرکلامی و رفتارهای انعطاف‌ناپذیر است.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=22120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.