• امروز : شنبه, ۲۴ آذر , ۱۴۰۳
کل اخبار 4618اخبار امروز : 0
1

چرا فرانسوای ها ال ۹۰ ایرانی را مسخره کردند

  • کد خبر : 22818

روه خودروسازی سایپا مدتی قبل از پروژه پی ۹۰ یا نسخه ایرانیزه شده ال ۹۰ با نام تجاری کادیلا پرده برداشت. در همین راستا یکی از سایت‌های فرانسوی حوزه خودرو طی مقاله‌ای با نام «زندگی جدید برای نسل اول لوگان در ایران» خودرو کادیلا سایپا را مورد نقد و بررسی قرار داد که در ادامه […]

روه خودروسازی سایپا مدتی قبل از پروژه پی ۹۰ یا نسخه ایرانیزه شده ال ۹۰ با نام تجاری کادیلا پرده برداشت. در همین راستا یکی از سایت‌های فرانسوی حوزه خودرو طی مقاله‌ای با نام «زندگی جدید برای نسل اول لوگان در ایران» خودرو کادیلا سایپا را مورد نقد و بررسی قرار داد که در ادامه جزییات آن را مشاهده می‌کنید:

این خبرنگار در خصوص طراحی کادیلا عنوان کرد در نمای جلو نمی‌توان شباهت زیادی با داچیا پیدا کرد. چراغ‌ها نیز از طراحی زیبایی برخوردارند، اما سپر با دو ورودی هوای بزرگ و دو بخش مشکی رنگ در طرفین به همراه مه‌شکن‌ها بیشتر مناسب خودروهای اسپرت بوده و این سبک طراحی برای یک سدان ۱۰۰ اسب بخاری مناسب نیست.

طبق گفته این خبرنگار، نمای عقب کادیلا به محصولات روز رنو نزدیک بوده و همچنین نمای کناری این خودرو نیز به داچیا شباهت زیادی دارد. در خصوص بخش داخلی نیز پوسته کلی داشبورد کاملا قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما طراحان سعی کردند با مانیتور، کلاستر و غربیلک فرمان جدید آن را به‌روز کنند.

این خبرنگاری فرانسوی هنگام پرداختن به مشخصات فنی کادیلا به شباهت موتور ME۱۶ سایپا به موتور EC۵ گروه پژو–سیتروئن اشاره‌ای نکرد. این موتور دارای فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی بوده و به‌طور پایه از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد. نسل جدید دینام‌ها و پمپ روغن نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده تا بتواند در مجموع قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ سری SE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در نسخه اتوماتیک نیز به موتور ۶ سرعته اتوماتیک DAE مجهز خواهد شد.

به‌طور کلی فرانسوی‌ها کادیلا را به‌عنوان خودرویی رومانیایی می‌دانند که پس از ۱۹ سال بار دیگر احیا شده است. هرچند طراحان سعی کردند چهره‌ای متفاوت را برای آن ایجاد کنند، اما کماکان این خودرو در برخی از بخش‌ها از جمله نمای کناری و بخش داخلی به لوگان شباهت زیادی دارد.

منبع فردای اقتصادی

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=22818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.