• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4432اخبار امروز : 1
1

ولادیمیر پوتین از هدف و کاربرد سلاح های هایپرسونیک روسیه پرده برداشت.

  • کد خبر : 13939
ولادیمیر پوتین از هدف و کاربرد سلاح های هایپرسونیک روسیه پرده برداشت.
وسعه موشک های دوربرد هایپرسونیک روسیه یک چالش بزرگ برای آمریکاست

عصر کرمانشاه به گزارش اسپوتنیک به گفته رئیس جمهور روسیه، ایالات متحده در عین حال یک سیستم دفاع موشکی ایجاد کرده است که ثبات و توازن را بر هم می زند. پوتین خاطرنشان کرد: “واشنگتن معتقد است که چنین “چتر ضد موشکی” به طرف مقابل اجازه نمی دهد در صورت استفاده از سلاح های هسته ای (توسط آمریکا) پاسخ دهد.

وی تأکید کرد که سیستم های ا هایپرسونیک اساساً نه تنها برای مسکو بلکه برای امنیت بین المللی نیز مهم هستند. به گفته پوتین، به لطف چنین توازن استراتژیک، جهان پس از جنگ جهانی دوم از درگیری های مسلحانه بزرگ خودداری کرد.

در دسامبر سال 2019، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به پوتین گزارش داد كه اولین هنگ مسلح به سیستم موشک‌های استراتژیک با یك واحد كلاهك برنامه ریزی شده آوانگارد، وارد فاز جنگی شده است. در فوریه همان سال، پوتین ایجاد “آوانگارد” را از نظر اهمیت با ایجاد اولین ماهواره مصنوعی زمین مقایسه کرد.
موشک روسی، نیروهای مسلح آمریکا را دچار بن‌بست می کند.

توماس مُدلی مدیر اجرایی وزارت نیروی دریایی آمریکایی در سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح کنگره آمریکا اعلام نمود که توسعه موشک های دوربرد هایپرسونیک روسیه یک چالش بزرگ برای آمریکاست و نیروهای مسلح کشور را به بن‌بست خواهد کشاند.

وی در ادامه گفت:«ما باید به توسعه امکانات مختلف خود بپردازیم تا بتوانیم با این وضع مقابله کنیم. از اینرو ما به توسعه تسلیحات در چارچوب ضربه فوری غیر هسته‌ای می‌پردازیم. با نیروی هوایی نیز همکاری می‌کنیم.

ما تمام گزینه‌ها را درنظر می‌گیریم که نمی توانم در باره بعضی از آن‌ها صحبت کنم و این گزینه‌ها را فاش سازم».

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 24 دسامبر سال 2019 اعلام نمود که روسیه برای اولین بار در تاریخ از دیگر کشورها از نظر سطح تسلیحات پیشرفته و از جمله تسلیحات هایپرسونیک جلو زده است.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=13939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.