• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
0

خودداری از نصب برنامه‌های جعلی نمایش مناطق شیوع کرونا

  • کد خبر : 14629
خودداری از نصب برنامه‌های جعلی نمایش مناطق شیوع کرونا

عصر کرمانشاه : رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه مجرمان سایبری با انتشار لینک‌ و یا برنامه‌های جعلی موبایلی تحت عنوان نمایش مناطق شیوع کرونا به دنبال سرقت اطلاعات افراد هستند، از کاربران خواست اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر دانلود کنند. عصر کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: […]

عصر کرمانشاه : رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه مجرمان سایبری با انتشار لینک‌ و یا برنامه‌های جعلی موبایلی تحت عنوان نمایش مناطق شیوع کرونا به دنبال سرقت اطلاعات افراد هستند، از کاربران خواست اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر دانلود کنند.

عصر کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی کریمی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر اظهار داشت: متاسفانه مجرمان سایبری از هر موقعیتی سوءاستفاده می کنند و اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان با طراحی سایت‌ و یا اپلیکیشن‌های موبایلی جعلی جهت نمایش نقشه ابتلا به کرونا و وضعیت قرمز و سفید در کشور، شهر و محل زندگی یا نمایش شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف، اقدام به هویت دیجیتالی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: اپلیکیشن ماسک برای آگاهی از شیوع کرونا در مناطق و محافظت بهتر در برابر این بیماری، از سوی وزارت بهداشت معرفی شده است اما کاربران باید دقت داشته باشند برنامه‌های جعلی و همنام را دانلود نکنند.

وی در ادامه از مردم خواست: کاربران اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر دانلود کرده و از نصب برنامه‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف ارسال می‌شود، خودداری کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=14629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.