• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
0

انتقال هنرستان هنرهای زیبای کرمانشاه به مجتمع وحدت

  • کد خبر : 14828
انتقال هنرستان هنرهای زیبای کرمانشاه به مجتمع وحدت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: جستجوگری و خلاقیت ملاک هنرجویان هنر بوده

عصر کرمانشاه  : بهرام فاضلی ضمن دیدار با عوامل اداری و آموزشی هنرستان هنرهای زیبای کرمانشاه، اعلام کرد‌‌؛ ابتدای تیرماه مجموعه دختران این هنرستان به مجتمع فرهنگی و هنری وحدت واقع در میدان آیت ا… جلیلی منتقل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ازآنجا که هنرآموزان هنرستان‌ها و مراكز فنی پس از اخذ ديپلم ‌مستقيم به عنوان يك كارآفرين وارد بازار كسب و كار و توليد مي‌شوند لذا بايد سعی کنیم با تربيت نيروي انساني ماهر براساس نياز جامعه علاوه بر اينكه از بيكار شدن دانش‌آموختگان رشته‌هاي مختلف تحصيلي و هدر رفتن سرمايه‌ها جلوگيري کنیم، موجبات سپرده شدن امور شغلي به افراد متخصص و متبحر را فراهم آوریم. .

فاضلی بیان داشت: هنرستان ها به عنوان دستگاه متولي تربيت و پرورش نيروي انساني جامعه با ارائه رشته‌هاي متعدد و متناسب با بازار كار مي‌تواند زمينه‌ساز توسعه استان در زمينه‌هاي مختلف باشد و كمبود نيروي انساني كارآزموده و متخصص را جبران كند.

وی نقش هنرستان ها را در کاهش ناهنجاری های اجتماعی، اساسی و مهم برشمرد و گفت : با توجه به اینکه مکان های فرهنگی و هنری محمل مناسبی برای القای الگوهای فرهنگی مناسب و مبتنی بر ارزش هاست و به نوعی موجب شکل‌گیری شخصیت هنری و فرهنگی هنرجویان می‌شود، بنابراین بسته شدن و کم کاری هر هنرستانی در واقع موجب بازشدن دری به سمت ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: جستجوگری و خلاقیت ملاک هنرجویان هنر بوده و به واسطه انجام توأمان فعالیت‌های عملی و آموزشی و در نتیجه توسعه و تعالی فکر و بسط اندیشه عموما خروجی چنین هنرستانهایی افرادی نسبتا خودساخته، کمال‌طلب و معرفت‌گرا می‌باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که دختران در جامعه ما بیشتر به حمایت نیازمندند،بايد تلاشی صورت گيرد تا سهم دختران در هنرستان ارتقا يابد، تنوع رشته و گسترش آن در مناطق مختلف مي‌تواند زمينه ساز اشتغال آنها شود و بدون شك اين فرآيند با وارد كردن زنان كه نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند بازار كسب و كار را رونق خواهد داد و سرمايه انساني را هم ارتقا خواهد بخشيد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد : به دلیل اینکه مجتمع فرهنگی و هنری وحدت چندین سال به عنوان مرکز دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته از امکانات و تجهیزات بیشتر و کامل تری نسبت به مکان فعلی هنرستان برخوردار بوده و از فضای آموزشی بیشتری بهره مند می باشد.

فاضلی ادامه داد: وجود انجمن های فرهنگی و هنری متعدد در این مجتمع و همجواری با کتابخانه بسیار ارزشمند استاد بهزاد کرمانشاهی؛ این امکان را فراهم می سازد تا یک مکان آموزشی گسترده تر، با امکانات ویژه و درخور توجه و تاثیرگذار فراهم شود و منشا موفقیت های بیشتر هنرآموزان را فراهم آورد.

فاضلی همچنین اظهار داشت: هنرستان مذکور از ابتدای تاسیس تاکنون، بسیار مفید و موثر عمل کرده و هنرمندان ارزشمندی فارغ التحصیل شده و به فضای اشتغال استان ورود پیدا کرده اند.

وی در پایان گفت‌؛ در سال‌های اخیر نیز هنرآموزان این هنرستان، علی الخصوص واحد دختران در مسابقات و جشنواره های مختلف استانی و سراسری بسیار خوش درخشیده و مایه مباهات استان شده اند و این مهم می طلبد شرایط آموزشی بهتری را برای آنان مهیا کنیم

شایان ذکر است؛ در حال حاضر واحد دختران این هنرستان با 130 هنرجو به مدیریت دلسوزانه منیر الهیاری، در رشته های گرافیک؛ سینما، انیمیشن و نقاشی فعال بوده و همچنین تلاش می شود مجوز تدریس رشته های موسیقی، نمایش و عکاسی برای سال تحصیلی جدید هرچه زودتر فراهم شو

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=14828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.