• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
0

اهم سخنان استاندار کرمانشاه در خصوص سیل هرسین در ستاد بحران /100 میلیون کمک به شهر داری هرسین

  • کد خبر : 15496
اهم سخنان استاندار کرمانشاه در خصوص سیل هرسین در ستاد  بحران /100 میلیون کمک به شهر داری هرسین

عصر کرمانشاه : اهم سخنان استاندار در جلسه مدیریت بحران /100 میلیون کمک به شهر داری هرسین /مسوولان در کنار مردم باشند/سیل بهانه ای برای تجمع مردم و انتقال کرونا نشود/ هزار ماسک بین روستاهای سیل زده توزیع شود عصر کرمانشاه- استاندار کرمانشاه مجموعه مدیریتی استان و همه دستگاه‌ه/ ای خدمات‌رسان در کنار مردم سیل […]

عصر کرمانشاه : اهم سخنان استاندار در جلسه مدیریت بحران /100 میلیون کمک به شهر داری هرسین /مسوولان در کنار مردم باشند/سیل بهانه ای برای تجمع مردم و انتقال کرونا نشود/ هزار ماسک بین روستاهای سیل زده توزیع شود
عصر کرمانشاه- استاندار کرمانشاه مجموعه مدیریتی استان و همه دستگاه‌ه/ ای خدمات‌رسان در کنار مردم سیل زده شهرستان هرسین هستند، گفت: خسارات وارد شده به مردم را در کمترین زمان ممکن جبران می‌کنیم.

هوشنگ بازوند عصر جمعه در جلسه ویژه ستاد بحران برای بررسی گزارش تیمهای ارزیابی بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه از زمان وقوع سیل با معاون عمرانی استانداری موضوع را رصد و مدیریت کردیم، افزود: از این نوع اتفاقات زیاد می افتد و ممکن است در آینده هم داشته باشیم و در سال های گذشته هم داشتیم اما قابل مقایسه با سیل فروردین سال گذشته نبود.

از زمانی که سیل آمد ما با نماینده منطقه در ارتباط بودیم و گفتم که سیل آمده مدیریت می شود و جای نگرانی نیست از این سیل ها اتفاق می افتد و خساراتی دارد اما مطمئن باشید که ما در کنار مردم هستیم.

وی اظهار داشت: در سیل فروردین سال ۹۸ در منطقه چمچمال هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه سیل آمد یعنی چیزی که حدود ۴۵ هزار هکتار زمین آبگرفتگی داشتیم و خوشبختانه به نحوی مدیریت شد

مسوولان در کنار مردم باشند

استاندار کرمانشاه توضیح داد که ما از روستای کهریز سفلی بازدید کردم احساس کردم عده ای از مردم ناراحت هستند اسباب زندگی خود را از دست داده اند و طبیعی است ناراحت و عصبانی باشند و ما مدیران باید سنگ صبور آنها باشیم و عصبانیت آنها را گوش کنیم و در این شرایط اقتصادی سخت همه باید کمک کنیم و نباید بگذاریم این سیل یک خاطره تلخی در ذهن روستاییان به جا بگذارد.

بازوند افزود: مگر مردم این روستاها چقدر امکانات دارند که سیل بیاید و از بین ببرد و به طور قطع ناراحت و عصبانی می شوند لذا مدیران باید کمک کنند و ناراحتی و عصبانیت آنها را تحمل کنند و جای نگرانی نیست و مشکلات آنها برطرف می شود.

او گفت: در بازدید از داخل شهر با فرماندار، نماینده مجلس، شهردار و اعضای شورا محلاتی که خسارت دیده بود با عنوان زیرساخت که شهردار اشاره کرد بازدید شد دنبال این هستیم که تامین خسارت کنیم در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ مصوباتی برای جبران بگیریم.

ایجاد فرصت از این بحران

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: سعی ما این است که در این مدت هرچه بحران بوده سعی کردیم از این بحران ها و تهدیدها فرصتی برای این شهرستان ها به وجود بیاوریم و کما اینکه در منطقه سرپل ذهاب در روستاها ۲ هزار و ۶۰۰ خانه اضافه شده و برعکس آنهایی که گفتند زلزله باعث کوچ مردم می شود و این فرصت سازی شد.

بازوند افزود: در روستاهای سیل زده هرسین هم دنبال همین هستیم و از مدیران می خواهم در برآوردی که دارند ناخن خشکی نکنند و مقداری دست بالا بگیرند اگرچه مشکلاتی هم دارند اگر کمکی به آنها کنند جای دوری نمی رود.

او متذکر شد اما این کمک به منزله سوءاستفاده نیست و خدایی نکرده اگر بخواهیم باب سوءاستفاده را باز کنیم کار خطرناکی است و به طور قطع می دانیم که مردم روستاهای شهر و روستای هرسین راضی به سوءاستفاده نیستند اما در عین حال سخت گیری هم در برآورد خسارات نکنید.

او مثال داد اگر گفتند تعدادی از گوسفندهای ما را آب برده نگویید که حتما لاشه گوسفند را پیدا کنیم و چند روزی دنبال آن بگردید اکتفا کنید به صورتجلسه ای فرماندار، دهیار، شورای شهر و روستا اگر آنها امضا می کنند اکتفا کنید.

سیل بهانه ای برای تجمع مردم و انتقال کرونا نشود

استاندار کرمانشاه در ادامه از تجمع مردم در این شرایط کرونایی انتقاد کرد و گفت: از روستای کهریز سفلی که بازدید کردم تجمعات زیادی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دیدم که تحت هیچ شرایطی این قابل قبول نیست چرا که الان سخت ترین بحران ما کرونا است و این جمعیت اصول بهداشتی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند و اگر ۲ نفر ناقل آنجا بود مثل بمب عمل می کرد و تعدادی را در آینده از بین می برد.
او گفت که ما مسوول سلامت مردم هم هستیم و اگر بار دیگر بیاییم و چنین جمعیتی را ببینیم باید فرماندار پاسخگو باشد.
وی متذکر شد که این درست نیست در این شرایط همه دور هم جمع شویم و هرسین از لحاظ کرونایی قرمز است و نباید آن را تشدید کنیم و اگر چهار نفر در این روستا براثر کرونا از بین رفت کی می خواهد پاسخگویی کند.

بازوند افزود: خوشبختانه سیل خسارت جانی نداشته اما کرونا می تواند جان افراد را بگیرد و باید پیشگیری کنیم. در بحران نباید با احساسات عمل کرد و نمی شود بحران را با احساسات مدیریت کرد باید رعایت کنید فرماندار و شورا و دهیار موظف به کنترل این وضعیت هستند.
وی یادآوری کرد فردا در ستاد ملی مدیریت کرونا مصویه ای ابلاغ می کنند که کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند به دادگاه معرفی شوند چرا که سلامت مردم در خطر می افتد.
وی افزود: امروز تصمیم داشتم از کوچه کوچه روستا بازدید کنم اما احساس کردم ممکن است با من تعدادی آدم ناقل باشند و منتقل کنند و از این رو ترجیح دادم وارد روستاها نشوم یک جمعیت انبوهی آنجا بود که تحت هیچ شرایطی پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کردند.
وی تصریح کرد که اگر من استاندار همه روستاها و کوچه ها را می رفتم و ۲۰۰ نفر پشت سر من بودند و کسی کرونا می گرفت به من نمی گفتند شما به عنوان مسوول ستاد مدیریت کرونا چرا خودتان رعایت نکردید.
وی اضافه کرد: امروز ما هیچ بحرانی سخت تر از کرونا نداریم در استان چون این ویروس مستقیم جان مردم را هدف قرار داده است و بدون درنگ جان را می گیرد.
او یادآوری کرد سیل بهانه ای نشود که ما سلامت روستا را از دست بدهیم. خوشبختانه سیل خسارت جانی نداشته و غیرجانی هم قابل حل است و مشکلی نداریم اما جان مردم را نمی توانیم برگردانیم.
وی از فرماندار هرسین خواست هرکسی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد با آنها برخورد کنید. امروز بسیار نگران مردم بودم و تجمعاتی که کسی ماسک نزده بود و پروتکل را رعایت نمی کردند.
۱۰ هزار ماسک بین روستاهای سیل زده توزیع شود
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود از مدیران آب، برق، گاز و همچنین دانشگاه علوم پزشکی خواست در این شرایط کرونایی نظارت ویژه روی شهرستان هرسین داشته باشند.
بازوند تاکید کرد از فردا ۱۰ عدد هزار ماسک از صنعت و معدن برای این روستاها ارسال شود.
وی از بنیاد مسکن نیز خواست هرچه سریعتر برآورد خسارت داشته باشد تا به خانه های خسارت دیده کمک کنیم. از محل اعتبارات در اختیار کمک می کنیم و منتظر مرکز نمی شویم.
وی از شرکت ابفا هم خواست آب روستای داودی و کهریز و سایر مناطقی که مشکل دارند را برطرف کند.
وی از شهردار هرسین هم خواست خسارت وارد شده به تاسیسات شهر و پارک ها که زیاد هم بود اعلام کند که بتوانیم از وزارت کشور اعتبار بگیریم.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن اعلام کرده که در این سیل خانه تخریبی نداشتیم اما گفت: هرچه سریعتر میزان خسارات و نیاز به مقاوم سازی را به ما اعلام کنید تا در قالب تفاهم نامه ای ۲هزار واحد مسکن روستایی ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰میلیون تسهیلات بدهیم و از بنیاد مسکن هم می خواهم سخت گیری نکنند.

وی همچنین از مدیرکل دفتر روستایی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز خواست لیستی از کمک های معیشتی تهیه کنند تا در اختیار مردم سیل زده قرار دهیم.

استاندار همچنین از فرماندار هرسین خواست به منظور جلوگیری از تکرار سیل در روستاهای شهرستان سیل بند احداث کنند.

بازوند همچنین گفت که از محل اعتبارات عمرانی ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری هرسین برای برای جمع آوری گل و لای داخل شهر می دهیم.
سیل چهارشنبه شب به تعدادی از واحدهای مسکونی و زمین های کشاورزی هرسین خسارت وارد کرد، همچنین در اثر این سیل تعدادی گوسفند تلف شد و به زیرساخت های شهر هرسین نیز خسارت وارد شد

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=15496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.