• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

پمپئو برای هرگونه معامله با ایران شرط گذاشت!/اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور شهید فخری زاده .

  • کد خبر : 15923
پمپئو برای هرگونه معامله با ایران شرط گذاشت!/اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور شهید فخری زاده .

در بسته خبری عصر کرمانشاه خواهید خواند این اخبار از گوشه و کنار سایت ها و پایگاه های خبری جمع آوری شده است   :بایدن سکوتش را شکست/ اولین واکنش به ترور شهید «فخری‌زاده/پمپئو برای هرگونه معامله با ایران شرط گذاشت!/اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور شهید فخری زاده . جو بایدن نامزد حزب دموکرات در […]

در بسته خبری عصر کرمانشاه خواهید خواند این اخبار از گوشه و کنار سایت ها و پایگاه های خبری جمع آوری شده است   :بایدن سکوتش را شکست/ اولین واکنش به ترور شهید «فخری‌زاده/پمپئو برای هرگونه معامله با ایران شرط گذاشت!/اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور شهید فخری زاده .

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا – که از سوی رسانه‌های این کشور پیروز انتخابات ارزیابی شده – برای اولین بار به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
بایدن امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ادعا کرد سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.
وی با انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: «نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟»

این سیاستمدار آمریکایی افزود: «آنها (دولت ترامپ) توامندی (ایران) برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند. و البته مسئله موشکی هم که هست».
به نوشته وبگاه سی‌ان‌ان، بایدن همچنین اظهار داشت: «با تمام این چیزها، به‌نظرم [کار] بسیار سختی خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم».
جمعه هفته قبل بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

این اظهار نظر بایدن در حالی است که دو روز پیش یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود رژیم صهیونیستی پشت عملیات ترور دانشمند برجسته هسته ای ایران قرار دارد
اعتراف رژیم صهیونیستی به ترور شهید فخری زاده .
به گزارش شبکه خبری المیادین، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد: ما فخری زاده را شناسایی کردیم و او را تحت تعقیب قرار دادیم و متوجه شدیم او در پروژه‌ای فعالیت می‌کند که خاورمیانه و تمامی جهان را به خطر می‌اندازد.

ایلی کوهن در ادامه مدعی شد: برای ما آشکار است که ایران به تلاش خود برای دستیابی به قدرت هسته‌ای ادامه می‌دهد و اسرائیل هرگز چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.

گفتنی است روز چهارشنبه نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود که اسرائیل در پشت عملیات ترور شهید محسن فخری زاده بوده است.

این مقام عالی رتبه دولت آمریکا که سی ان ان نامی از او نبرده بود، به این شبکه خبری گفت: در گذشته اسرائیل اطلاعات هدف‌ها و عملیات مخفی خود را قبل از انجام با آمریکا در میان می‌گذاشت. او البته مشخص نکرد آیا در مورد ترور شهید فخری زاده نیز چنین اقدام مشابهی صورت گرفته است یا خبر.

سی ان ان همچنین اعلام کرد این مقام عالی رتبه دولت آمریکا هیچ جزئیاتی از اینکه آیا دولت ترامپ از این عملیات مطع بوده یا خیر سخن نگفت.

پمپئو برای هرگونه معامله با ایران شرط گذاشت!

مهر ر نوشت وزیر خارجه دولت کنونی آمریکا انجام هرگونه معامله با ایران را به آزادی «باقر و سیامک نمازی» و همچنین «مراد طاهباز» مشروط کرد!
«مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز باقر نمازی ۸۴ ساله می‌شود. او از چهار سال پیش و از زمان بازداشت ناحق خود، نتوانسته است ایران را ترک کند».
وی در ادامه این پیام می‌نویسد: «پسر وی، سیامک و مراد طاهباز نیز که آنها هم شهروندان آمریکا هستند، همچنان در زندان اوین بسر می برند».

پمپئو در پایان این پیام توئیتری خود مدعی شد: «تا زمانی که این افراد [باقر و سیامک نمازی و مراد طاهباز] آزاد نشوند، هیچگونه معامله‌ای با ایران نباید انجام شود».

گفتنی است که سیامک و باقر نمازی از جمله شهروندان آمریکایی هستند که بنا به اتهام‌های امنیتی و جاسوسی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

مراد طاهباز نیز فردی سه تابعیتی است و شهروندی آمریکا، انگلیس و ایران را دارد.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=15923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.