• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

بلینکن: آمریکا آماده بازگشت به برجام است/بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد

  • کد خبر : 16339
بلینکن: آمریکا آماده بازگشت به برجام است/بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد

عصر کرمانشاه : وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که در صورت بازگشت ایران، آمریکا نیز آماده بازگشت به برجام است. عصر کرمانشاه به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری ان بی سی نیوز در خصوص برجام گفت: آمریکا برای بازگشت به توافقنامه هسته ای، در صورت بازگشت […]

عصر کرمانشاه : وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که در صورت بازگشت ایران، آمریکا نیز آماده بازگشت به برجام است.

عصر کرمانشاه به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری ان بی سی نیوز در خصوص برجام گفت: آمریکا برای بازگشت به توافقنامه هسته ای، در صورت بازگشت ایران به این توافقنامه آمادگی دارد.

بلینکن خاطر نشان کرد: ایران تنها چند ماه تا دستیابی به مواد شکاف‌پذیر برای تولید سلاح هسته‌ای فاصله دارد، اما در صورتی که ایران همچنان به برداشتن محدودیت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد، این فاصله به چند هفته تقلیل خواهد یافت.

وزیر خارجه آمریکا بر اظهارات روزهای اخیر خود مبنی بر اینکه آمریکا در صورت پایبندی مجدد ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام آمادگی دارد که به این توافق چندجانبه بازگردد، تاکید کرد.

بلینکن بیان داشت: آمریکا برای تبدیل کردن برجام به یک توافق «قوی‌تر و طولانی‌تر» که سایر مسائل [مشخصاً برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران] را در بر گیرد، با شرکا و متحدان خود همکاری خواهد کرد.
بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد
اوضاع در بازار جهانی باعث کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده های نفتی از ایران از طریق سازمانهای مالی خارجی می شود که تحریم ها این نوع خرید را به قوت خود باقی می گذارد.

در متن بیانیه رئیس جمهور آمریکا جو بایدن که روز دوشنبه در سایت فدرال برای آشنایی منتشر شده اینطور آمده است.
در این متن ذکر می شود: ” من حکم می کنم…. که منابع کافی نفت و فرآورده های نفتی از کشورهای دیگر به غیر از ایران وجود دارد که باعث کاهش قابل توجهی از حجم نفت و فرآورده های نفتی خریداری شده از یا از طریق ایران توسط موسسات مالی خارجی انجام شود. من از نزدیک این وضعیت را بررسی و رصد خواهم کرد.”
این سند خطاب به سران وزارت خارجه، وزارت دارایی و وزارت نیروی ایالات متحده بوده و در تاریخ 2 فوریه رسما منتشر خواهد شد.
این دستور آمده در سند مطابق با لزامات مندرج در بودجه دفاعی 2012 در خصوص اعمال تحریم ها بر بخشی مالی ایران صادر شده است. مطابق قانون بودجه، رئیس جمهور برای ادامه فعالیت خود باید هر شش ماه چنین تصمیمی اتخاذ کند.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=16339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.