• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

در صورت شیوع کرونا انگلیس در هرسین روستاها نیز در معرض خطر هستند

  • کد خبر : 16864
در صورت شیوع کرونا انگلیس در هرسین   روستاها نیز در معرض خطر هستند

عصر نیوز :بافت سنتی روستاها هنوز فرهنگ دید و بازدید ها و دورهمی های انبوه را در بین روستائیان حفظ کرده است و این آسیب باعث افزایش دامنه ی انتقال این بیماری خواهد شد.

عصر کرمانشاه  : فرماندار شهرستان هرسین در جمع دهیاران بخش مرکزی خواستار‌ کنترل مولفه های شیوع کرونا و افزایش توان روستاها برای مقابله با کرونا شد.

دهیاران می توانند توان روستاها را برای مقابله با کرونا افزایش دهند

فرماندار شهرستان هرسین در جمع دهیاران بخش مرکزی خواستار‌ کنترل مولفه های شیوع کرونا و افزایش توان روستاها برای مقابله با کرونا شد.

عبادالله کنجوریان در جلسه ای که با حضور بخشدار مرکزی هرسین و دهیاران این بخش برگزار شد دهیاران را ظرفیتی مهم و موثر در راستای مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا در روستاها دانست.

به گفته ی کنجوریان بافت سنتی روستاها هنوز فرهنگ دید و بازدید ها و دورهمی های انبوه را در بین روستائیان حفظ کرده است و این آسیب باعث افزایش دامنه ی انتقال این بیماری خواهد شد.

وی افزود : دهیاران می توانند با فرهنگ سازی های موثر همچون نصب توصیه نامه های بهداشتی در معابر اصلی و استفاده از ظرفیت بسیار مهم خانه های بهداشت و بهورز روستا سطح آسیب پذیری روستای محل خدمت خود را در مقابله با کرونا کاهش دهند.

کنجوریان ادامه داد : دهیاران با توجه به شناخت دقیق از فرهنگ های غالب و سنتی روستاها می توانند با ارائه راهکار و فرهنگ سازی کارآمد از‌ تجمعات و دورهمی ها جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنانش از بخشداران مرکزی و بیستون خواست با همکاری دهیاران مسیرهای دسترسی به روستاهای هدف گردشگری را مسدود نمایند تا ضمن جلوگیری از ورود گردشگران از انتشار کرونا جلوگیری شود.

کنجوریان همچنین در خصوص امکان شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان هرسین هشدار داد و اظهار داشت : با وجود مهمانان و مسافران نوروزی و تغییر وضعیت شهرستان های اطراف بشدت نگران شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان هرسین هستیم و در صورت شیوع ، روستاها نیز در معرض خطر خواهند بود.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=16864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.