• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
0

حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شهر کرمانشاه

  • کد خبر : 18178
حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شهر کرمانشاه

عصر نیو  کزمانشاه : علیرضا کاکاوند در حاشیه بازدید از وضعیت آبدهی سراب قنبر حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شهر کرمانشاه گفت: در سنوات گذشته حدود ۳۲۰ لیتر بر ثانیه ازسراب قنبر برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه برداشت داشتیم که به دلیل خشکسالی بی سابقه امسال این میزان به ۴۵ لیتر رسیده است. […]

عصر نیو  کزمانشاه : علیرضا کاکاوند در حاشیه بازدید از وضعیت آبدهی سراب قنبر حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شهر کرمانشاه گفت: در سنوات گذشته حدود ۳۲۰ لیتر بر ثانیه ازسراب قنبر برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه برداشت داشتیم که به دلیل خشکسالی بی سابقه امسال این میزان به ۴۵ لیتر رسیده است.

وی افزود: در سایر منابع تامین آب نیز وضعیت به همین شکل است به طوریکه ۸ حلقه از چاه‌های منطقه میان دربند به طور کامل خشک شده و مابقی چاه‌ها هم با افت آب دهی قابل توجه مواجه هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: برای گذر از تابستان امسال با اورهال کردن تصفیه خانه شهید نظری ظرفیت آب دهی این تصفیه خانه را از هزار لیتر بر ثانیه به هزار و ۴۰۰ لیتر افزایش دادیم، علاوه بر این اقدام به حفر تعدادی چاه کردیم که اگر این کار‌ها انجام نمی‌شد تابستان امسال شرایط سخت تری را تجربه می‌کردیم.

کاکاوند با اشاره به مشکلات تامین آب شرب شهر کرمانشاه طی سنوات گذشته تا به امروز، گفت: طرح بلند مدت رفع این مشکل از سد گاوشان باید تامین شود که این پروژه هنوز به صورت اساسی تکمیل نشده و از دو هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه فعلا حدود هزار و ۴۰۰ لیتر از سد گاوشان آب برداشت می‌شود.

وی افزود: همچنین ما مجبور هستیم نسبت به حفر حدود ۱۵ تا ۲۰ چاه دیگر اقدام کنیم که کار‌های مطالعاتی و مکان یابی این چاه‌ها در محدوده پلیس راه ماهیدشت انجام شده است تا منبع جدیدی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه داشته باشیم.

کاکاوند گفت: این طرح در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد که حدود ۴۵۰ تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر کرمانشاه اضافه می‌شود.

شاخص بهره مندی آب روستا‌ها افزایش پیدا می‌کند

مدیر عامل آب و فاضلاب استان در ادامه اظهار داشت: در روستا‌های استان نیز با توجه به جهش اعتباری که امسال داشته ایم در صورت تخصیص به موقع این اعتبار بنا داریم ظرف مدت یکسال شاخص بهره مندی آب روستا‌های استان را از حدود ۸۰ درصد به ۹۰ درصد برسانیم.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=18178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.