• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

قلعه رودخان گیلان

  • کد خبر : 19040
قلعه رودخان گیلان

در میان کوه‌های سرسبز استان گیلان شهر فوق العاده‌ی فومن قرار دارد که هر گوشه‌اش زیبا و دیدنی است. قلعه رودخان نام دژی تاریخی در شهر فومن می‌باشد که از دوران سلجوقیان برای ما ایرانیان به یادگار مانده است. این قلعه به راستی ارزش بازدید را دارد و برای علاقه‌مندان به ایرانگردی می‌تواند یک مقصد […]

در میان کوه‌های سرسبز استان گیلان شهر فوق العاده‌ی فومن قرار دارد که هر گوشه‌اش زیبا و دیدنی است. قلعه رودخان نام دژی تاریخی در شهر فومن می‌باشد که از دوران سلجوقیان برای ما ایرانیان به یادگار مانده است. این قلعه به راستی ارزش بازدید را دارد و برای علاقه‌مندان به ایرانگردی می‌تواند یک مقصد شگفت انگیز باشد. امروز این قلعه را معرفی می‌کنیم و در نهایت قضاوت را به شما خواهیم سپرد.
عصر کرمانشاه به نقل از  فایند تور  گیلان همواره در فهرست شهرهای محبوب ایرانیان برای سفرهای چند روزه است، جایی که حتی اگر چند ساعت را در آن سپری کنید، حال و هوایتان دگرگون می‌شود و غرق در زیبایی های طبیعت نابش خواهید شد. قلعه رودخان یک دژ از جنس سنگ است که در میان ارتفاعات فومن (30 کیلومتری شهر) قرار دارد و به دلیل موقعیت استراتژیکش تا حدود زیادی شکل و شمایل نخستین خود را دارد. برای رسیدن به این قلعه باید چیزی در حدود 935 پله سنگی را پشت سر بگذارید به همین خاطر افراد بسیاری از فتح آن پشیمان شده و حاضر نیستند از این تعداد پله بالا بروند.
اگر توانایی بالا رفتن از 935 پله را دارید، توصیه می‌کنیم که به خستگی غلبه کرده و حتما این قلعه را فتح کنید زیرا هم این بنا و هم مسیر رسیدن به آن بسیار جذاب است و هیچگاه از ذهنتان پاک نخواهد شد. مساحت قلعه رودخان را 2.6 هکتار برآورد کرده‌اند و دور تا دور آن 1500 متر دیوار کشیده شده است که شکوه آن را دوچندان می‌کند. قلعه رودخان 65 برج و بارو دارد. بد نیست بدانید که واژه‌ی بارو از زمان ساسانیان به زبان فارسی راه یافت و منظور از آن استحکاماتی است که اطراف شهر و روستاها و قلعه ها ساخته می‌شد تا سربازان در آنها جای گرفته و در مقابل دشمن دفاع کنند.
قلعه رودخان فومن را طوری ساختند که هنوز هم دسترسی به آن دشوار است و در گذشته یکی از برترین دژهای ایران به شمار می‌آمد. ارزش تاریخی و معماری و فرهنگی قلعه رودخان به قدری برای ایرانیان زیاد است که نام آن در سال 1354 خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=19040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.