• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛

  • کد خبر : 19842
مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛

تکراتو در ادامه به بررسی و مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ پرداخته است. اگر مایل هستید در مورد این دو گوشی بیشتر بدانید، با مقایسه A72 با A52s همراه ما باشید. دو گوشی گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ هر دو از محصولات موفق و پرطرفدار کمپانی سامسونگ هستند. این دو محصول هر […]

تکراتو در ادامه به بررسی و مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ پرداخته است. اگر مایل هستید در مورد این دو گوشی بیشتر بدانید، با مقایسه A72 با A52s همراه ما باشید.

دو گوشی گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ هر دو از محصولات موفق و پرطرفدار کمپانی سامسونگ هستند. این دو محصول هر دو دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که باعث شده افراد زیادی در سراسر جهان از آنها برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند.
کمپانی سامسونگ دو مدل a52s و a72 را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که هر دو نیز گوشی‌هایی جدید و مقرون به صرفه و کارامد به شمار می روند.

گوشی سامسونگ گلکسی A72 از آن گوشی‌هایی است که آمده تا رقابت جدی و جذابی با سایر میان رده‌ها داشته باشد. گلکسی A52s نیز ادامه‌‌دهنده‌ی راهی است که سامسونگ از سال‌های پیش با سری محبوب گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A آغاز کرد.

با مقایسه سامسونگ A52s با A72 در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این دو مدل گوشی جذاب به اطلاعات بیشتری دست یابید.
از نظر طراحی قاب پشتی و فریم اطراف هیچ تفاوتی بین A72 و A52s وجود ندارد و شاید تفاوتی از نظر اندازه وجود داشته باشد. A72 حدود ۵ میلی متر کشیده‌تر و حدود ۲ میلی متر عریض‌تر باشد.

از نظر ضخامت نیز هر دو در عدد ۸.۴ میلی متر قرار می‌گیرند. با این تفاسیر باید گلکسی A52s را از نظر ارگونومی محصول بهتری دانست چون هم وزن کمتری دارد و هم به دلیل ابعاد کوچک‌تر بهتر در دست قرار می‌گیرد.

گوشی گلکسی A72 به لحاظ طراحی و کیفیت ساخت عملکرد خوبی داشته است. طراحی ماژول دوربین، استفاده از پلاستیک با کیفیت و نیز رنگ بندی چشم نواز سه مولفه این میان رده است.

نکته‌ مثبت در طراحی هر دو گوشی پشتیبانی از گواهی IP67 است. این گواهی به معنای این است که هر دو می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱متری آب دوام بیاورند.

سامسونگ برای A72 چهار رنگ سفید، مشکی، بنفش و آبی را در نظر گرفته و در A52s تنها رنگ آبی به رنگ سبز روشن تغییر کرده است.

تنها تفاوت این دو گوشی در این بخش به ابعاد و وزن برمی‌گردد و اگر گوشی خوش دست‌تری می‌خواهید باید گلکسی A52s را انتخاب کنید.
مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه A72 با A52s به بررسی صفحه نمایش این دو گوشی می‌پردازیم. در قاب جلویی گلکسی A52s یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و در قاب جلویی گلکسی A72 یک نمایشگر ۶.۷ استفاده شده است.

در بالای هر دو صفحه نمایش یک پانچ هول کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی به چشم می‌آید و بالاتر از آن اسپیکر مکالمه دیده می‌شود که نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را هم عهده‌دار است.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر خیلی بد نیست و نمی‌توان با توجه به قیمت آن را نقطه ضعف تلقی کرد، ولی قطعا لذت تماشای محتوا در یک نمایشگر با حاشیه‌های کم در اینجا وجود ندارد.

مقایسه A72 با A52s از نظر دوربین

در ادامه مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ به بررسی دوربین می‌پردازیم. سامسونگ برای هر دو مدل دوربین‌های چهار گانه را در نظر گرفته است اما لنزهای این دو گوشی با هم یکسان نیستند و لنز تشخیص عمق میدان در A52s به لنز تله فوتو در A72 تغییر کرده است.

دوربین اصلی: دوربین اصلی گلکسی A72 از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۷ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸میکرون بهره می‌برد. این سنسور پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

مقایسه A72 با A52s از نظر سخت افزار

با مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ به این نتیجه می‌رسیم که گلکسی A52s 5G از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری دارد از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=19842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.