مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم بهروزرسانی و همگامسازی رسانهها در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: رسانهها باید فرزند زمانه خویش باشند و همگام با توسعه فناوری بهروز شوند و پیش بروند.
وی با اشاره به اینکه میزان استفاده مردم از رسانهها بیشتر شده ولی شکل استفاده تغییر کرده است ادامه داد: باید رسانهها به ابزار روز مجهز شوند و در این شرایط برای مخاطبان خود تولید محتوا کنند.
شمسایی با اشاره به تعداد بالای درخواستهای استفاده از اینترنت خبرنگاری بیان کرد: برای کسانی که در سامانه ایرسانه ثبتنام کردهاند بسته اینترنتی فعال خواهد شد ولی برای دیگر حمایتها باید وضعیت رصد و پایش و ارزیابی شود.
وی تاکید کرد: درخواستهای بسیار زیادی از سوی افراد برای بهرهمندی از حمایتهای وزارت ارشاد ارائه میشود ولی باید بر اساس سوابق و آثار به گونهای برنامهریزی کنیم که حمایتها به افراد مستحق برسد.
مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اکنون خبرنگاران فعال برخی از خبرگزاریها امکان استفاده از بستههای حمایتی را ندارند و تلاش میشود که این موضوع را حل کنیم.
ارائه خدمات حمایتی به خبرنگاران خبرگزاریها
وی گفت: در مین راستا افرادی که معرفینامه از خبرگزاری و یا رسانه خود ندارند، در یک کمیسیون وضعیت آنها بررسی میشود و در صورتی که به عنوان خبرنگار فعال تائید شوند، میتوانند از این حمایتها بهرهمند شوند.
شمسایی افزود: همه امور حمایتی معاونت مطبوعاتی شامل معرفی برای دریافت اینترنت، صندوق اعتباری هنر و سایر موارد دیگر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی انجام میشود و تمامی فعالان رسانهای میتوانند در این سامانه عضو شوند.
وی اقتصاد رسانه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: همه رسانهها باید با تولید محتوای خوب مخاطبان خود را جذب کنند و از طریق اقتصاد رسانه را پویاتر کرده و بتوانند به درآمدزایی برسند.
مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سه هزار نفر در سامانه جامع رسانههای کشور ثبت نام کرده اند و پیشبینی میشود که سه تا پنج هزار نفر دیگر نیز اضافه شوند.
وی تاکید کرد: شیوه توزیع یارانه در بین رسانهها باید تغییر کند و این یارانهها بر اساس تولید محتوای فاخر و آثار جریانساز و تأثیرگذار توزیع شود تا رسانهها هم کیفیت کار خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به حمایت از رسانههای اینترنتی و پایگاههای خبری برخط ادامه داد: با دستورالعمل جدید توزیع آگهی، رسانههایی که آگهیهای دولتی میگیرند باید کد کارگاهی بیمه داشته و یک واحد صنفی باشند./ مهر