• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

بخشش قاتل در اسلام آباد به اختلاف بین دو طایفه کلهر پس از ۱۲ سال پایان داد.

  • کد خبر : 22381

آئین خون صلح در شهرستان اسلام آبادغرب با حضور مردم و مسئولین و ریاست دادگستری استان  در اسلام آباد غرب  به اختلاف دو طایفه پایان داد عصر نیوز  بعد از دوازده سال اختلاف و مرگ چهار نفر در طایفه قوچه‌ای کلهر (خالدی کلهر) و سیاه سیاه کلهر با وساطت بزرگان و مسؤولین استان مراسم حسنه […]

آئین خون صلح در شهرستان اسلام آبادغرب با حضور مردم و مسئولین و ریاست دادگستری استان  در اسلام آباد غرب  به اختلاف دو طایفه پایان داد

عصر نیوز  بعد از دوازده سال اختلاف و مرگ چهار نفر در طایفه قوچه‌ای کلهر (خالدی کلهر) و سیاه سیاه کلهر با وساطت بزرگان و مسؤولین استان مراسم حسنه خون‌بس در روستای چقاجنگاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

این مراسم که با استقبال پرشور مردم و مسئولین قضائی استان و شهرستان برگزار شد نمادی از اتحاد و برادری خلق شد و فقط با زحمات و پیگیری‌های طاقت‌فرسای بزرگان به سرانجام رسید.

خانواده مرحوم یحیی کاوسی از طایفه قوچه‌ای کلهر با شهامت و ایثار از حق قانونی و شرعی خود نسبت به قصاص حیدر فرجی از روستای چقاکبود سیاه سیاه گذشت کرده و رضایت دادند.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: خیلی از همکاران و بزرگ درخواست وساطت در این اختلاف را داشتند تا بیش از این کینه و دشمنی افزایش نیابد.

وی گفت: این گذشت از طرف این خانواده بزرگ موجب سربلندی همگی شده است؛ اگر خانواده مرحوم یحیی کاوسی بخواهند می‌توانند از حیدر فرجی سلب حیات کنند، خانواده مرحوم یحیی کاوسی و حقوق این خانواده تحت حمایت دستگاه قضائی است اما امروز این خانواده با بزرگی خود، گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بحث گذشت به لحاظ دلیل شرعی و دلایل عقلی توضیحاتی ارائه داد و افزود: فقه جزایی اسلام هم مجازات را وضع می‌کند و هم اجازه به گذشت می‌دهد. در قرآن کریم بعد از آیه قصاص بلافاصله از گذشت به عنوان یک ارزش انسانی و دینی صحت شده است.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=22381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.