• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

نظر قومیتی و سنت نیر در تمام اقوام ایرانی، هیچکدام بی حجاب دیده نمی شود

  • کد خبر : 22770
نظر قومیتی و سنت نیر در تمام اقوام ایرانی، هیچکدام بی حجاب دیده نمی شود
در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرداری

دکتر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در جلسه کارگروه حجاب و عفاف شهرداری که با دعوت سازمان فرهنگی شهرداری و با حضور دستگاه های متولی در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: مطالعه پوشش بانوان دوره های گوناگون تاریخ ایران پیش از اسلام نشان می دهد که زنان ایرانی لباس های پوشیده داشته اند.

عصر کرمانشاه  به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ وی اظهار داشت: حیا و عفاف خصوصیت ذاتی زنان ایرانی حتی پیش از ورود اسلام بوده است. حیا و عفافی که عامل مهمی در پذیرش حکم شرعی «حجاب» بعد از ورود اسلام به ایران بود.

نوروزی افزود: در ميان اقوام و تمدن های عهد‌ باستان‌، پوشش زن ايرانی در مقايسه با پوشش تمدن های ديگر کامل تر است. از اين رو، در هـيچ کتيبه ای نمي توان زن ايرانی را‌ با سر برهنه مشاهده کرد‌.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: از نظر قومیتی و سنت نیر در تمام اقوام ایرانی، هیچکدام بی حجاب دیده نمی شود. کردها با توجه به اینکه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی به شمار می آیند در طول تاریخ پرافتخار خود همواره به مبحث پوشش و لباس توجه ویژه ای داشته اند. لباس زنان کرمانشاهی از محجبه ترین پوشش های بشری بوده و باید این فرهنگ غنی حفظ و گرامی داشته شود.

دکتر نوروزی ابراز داشت: ما اصالت فرهنگی در خصوص حجاب داریم و حجاب بایستی یک مساله ی درون‌زا در جامعه گردد. معمولا کسانی که نقض می‌کنند افراد کم سن و سال هستند که علتِ ایجاد دارد که باید آن را در رسانه و فضای مجازی جستجو کرد.

وی اظهار داشت: وظایفی برای شهرداری در قانون در حوزه حجاب مشخص شده است و برای انجام شدن این وظایف اقداماتی در حال انجام است. برگزاری مراسمات و رخدادهای مختلف به همت شهرداری در راستای تکریم بانوان و در حوزه‌های عفاف و حجاب نیز طبق وظایف قانونی بایستی عمل شود.

شهردار کرمانشاه گفت: در حوزه تبلیغات حجاب، مدتهاست که شهرداری کرمانشاه فعال است و اکران های بیلبوردها و عرشه ی پل های عابر پیاده به ترویج حجاب و عفاف اختصاص یافته است.

وی افزود: پیشنهاد می شود طراحی مدها و لباس هایی با حجاب کامل و دارای جذابیت توسط دانشگاه ها انجام پذیرد و شهرداری و اتاق اصناف نیز به برپایی نمایشگاه دائمی یا موقت در فصول مختلف مبادرت ورزند. مسئله حجاب به فرهنگ سازی نیاز دارد. تبلیغات محیطی، برگزاری جلسات و عرضه ی محصولات فرهنگی با کمک سایر نهادها در اولویت قرار بگیرد.

این مقام مسئول گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند با ترویج فرهنگ‌های غربی، جوانان کشور را با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی غریبه کنند تا به‌راحتی به افکار و اهداف شومشان برسند اما بانوان ایرانی با حفظ حجاب خود به ابرقدرت‌هایی که قصد تخریب و ضربه‌زدن به بنیان خانواده‌های ایرانی را دارند، تأکید می‌کنند که هیچ‌وقت فریب مکر و حیله‌های آنان را نمی‌خورند و همیشه هوشیار هستند.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=22770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.