• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
0

اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرمانشاه

  • کد خبر : 23665
اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرمانشاه

مهار سیر صعودی سرقت ها و افزایش چشمگیر جمع آوری معتادان متجاهر مهمترین دستاوردهای پلیس در نیمه نخست امسال بوده است عصر  کرمانشاه – فرمانده انتظامی استان از اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طی 6 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: […]

مهار سیر صعودی سرقت ها و افزایش چشمگیر جمع آوری معتادان متجاهر مهمترین دستاوردهای پلیس در نیمه نخست امسال بوده است

عصر  کرمانشاه – فرمانده انتظامی استان از اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طی 6 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: نتیجه این طرح ها مهار سیر صعودی سرقت ها، افزایش جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان به عنوان یکی از عوامل موثر در ارتکاب سرقت های خرد و رشد کشفیات در حوزه های مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی حاجیان” در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته انتظامی اظهار داشت: امروز رضایتمندی رهبر فرزانه انقلاب از مجموعه اقدامات پلیس و اعطای لقب مجاهد فی سبیل الله از سوی معظم له مدال افتخاری است که امروز بر گردن یکایک کارکنان خدوم و زحمتکش انتظامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان پلیس به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله هستند و شبانه روز در میدان خدمت به مردم حضور دارند، گفت: تقدیم 51 شهید تنها در 6 ماه ابتدایی امسال سندی بر جانفشانی، از خودگذشتگی و مجاهدت آن هاست.

سردار حاجیان تصریح کرد: ماموران پلیس مقتدرانه در ماموریت ها حضور پیدا می کنند، غریبانه زندگی می کنند و در نهایت نیز تعدادی از آن ها مظلومانه در راه حفظ امنیت جامعه شهید می شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 6 ماه سپری شده از سال جاری، افزود: یکی از نتیجه این طرح ها مهار سیر صعودی سرقت ها از 13 درصد به 3 درصد بود.

وی با بیان اینکه 73 درصد سرقت های رخ داده در استان خرد هستند، گفت: در بررسی های به عمل آمده مشاخص شد معتادان متجاهر در ارتکاب این سرقت ها نقش موثری دارند از همین رو با کمک استانداری و بهزیستی بیش از 1750 نفر از آن ها از سطح شهرها و روستاها جمع آوری شدند تا به نوعی از وقوع سرقت های خرد پیشگیری شده باشد.

سردار حاجیان بخش دیگری از اجرای طرح ها را مربوط به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و با بیان اینکه با تلاش ماموران در نیمه نخست امسال بالغ بر 1400 کیلوگرم انواع مواد کشف شده است، گفت: دستگیری خرده فروشان نیز ی این مدت نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته 173 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از رشد معنادار کشف علمی جرائم در استان خبر داد و گفت: از 10 درصد رشد علمی سال گذشته به 37 درصد در 6 ماهه اول امسال رسیده ایم.

وی همچنین کرمانشاه را جزو استان های پیشرو در حوزه پلیس فتا معرفی کرد و گفت: کشف 92.5 درصد جرائم فضای مجازی در نیمه نخست امسال موید همین موضوع است.

سردار حاجیان ادامه داد: در حوزه ترافیکی نیز اقدامایت خوبی صورت گرفته است به گونه ای که در 6 ماه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش 17.5 درصدی تصادفات فوتی در استان بوده ایم در حالی که آمار برخی استان ها صعودی بوده است.

عالیترین مقام انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش پلیس را هم پاسخگو و هم مطالبه گر خواند و گفت: هر جایی که لازم باشد پلیس نسبت به کارها و اقداماتی که باید انجام می داده است به افکار عمومی پاسخ خواهد گفت و هر جایی هم که لازم باشد از دستگاه های دیگر اجرای درست وظایفشان را به نفع مردم مطالبه گری خواهد کرد.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت امنیتی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل خوبی میان پلیس با دستگاه قضائی و نیروهای مسلح استان وجود دارد و همین امر سبب خواهد شد تا مردم روز به روز شاهد ارتقاء امنیت در این دیار شهیدپرور باشند.

سردار حاجیان همچنین از تلاش ها و زحمات همه همکاران خود در بخش های مختلف انتظامی نیز قدردانی کرد و گفت: تلاش می کنیم در نیمه دوم سال نیز جدی تر از گذشته ماموریت های خود را به سرانجام رسانده و همچنان خادم خوبی برای مردم باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود اشاره ای نیز به سانحه سقوط بالگرد حامل وی و همراهانش در جریان بازدید هوایی از مسیرهای محل تردد زائران اربعین داشت و گفت: این حادثه با عنایت خداوند متعال، حضرت امام حسین (ع) و دعای خیر زوار اربعین، عموم مردم شریف کرمانشاه و همکاران خوبم در مجموعه انتظامی به خیر گذشت.

وی با بیان اینکه دلسوز و مهربان بودن مردم شریف ایران اسلامی و خصوصا استان کرمانشاه در پس این حادثه بار دیگر برای بنده مسجل شد، گفت: طی این مدت مردم وفادار و غیرتمند استان و بسیاری از هموطنان به همراه جمع زیادی از مسئولان و اصحاب رسانه پیگیر وضعیت سلامتی بنده بودند که جای قدردانی ویژه دارد.

سردار حاجیان در پایان و با تاکید بر اینکه مردم کرمانشاه شایسته بهترین خدمات هستند، گفت: بنده بر سر عهد خود که آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنم هستم و با عزمی راسخ خدمتگزار آن ها خواهم ماند.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=23665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.