• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
2

حملات آمریکا به دو انبار مهمات نظامی

  • کد خبر : 23817

عصر کرمانشاه  به نقل از اکو ایران  دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ادعا کردند که حملات آمریکا به دو انبار مهمات نظامی در سوریه در روز جمعه با دقت طراحی شده بود تا دو پیام متمایز به تهران ارسال کند. به نوشته دیوید سنگر و جولیان بارنز در نیویورک‌تایمز، اولین پیام این بود که اگر […]

عصر کرمانشاه  به نقل از اکو ایران  دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ادعا کردند که حملات آمریکا به دو انبار مهمات نظامی در سوریه در روز جمعه با دقت طراحی شده بود تا دو پیام متمایز به تهران ارسال کند.

به نوشته دیوید سنگر و جولیان بارنز در نیویورک‌تایمز، اولین پیام این بود که اگر حملات نیروهای نزدیک به ایران به نیروهای آمریکایی تشدید شود، ایالات متحده را به نوعی رویارویی نظامی آشکار با جمهوری اسلامی ایران وادار می‌کند -رویارویی‌ای که هر دو کشور از زمان انقلاب اسلامی در سال 1357 از آن اجتناب کرده‌اند. دوم این بود که اگر حملات متوقف شود، هر دو طرف می‌توانند بی سروصدا عقب‌نشینی کنند و آزادانه خصومت‌های ملایمی را که در سال‌های اخیر مشخصه روابط بوده، از سر بگیرند.

به نوشته این نویسندگان، این آخرین قمار ایالات متحده برای مواجهه با و تنظیم روابط با ایران است که تعداد کمی از آنها در گذشته موثر بوده است. اکنون، با پس‌زمینه یک جنگ جدید در خاورمیانه، جو بایدن تلاش می‌کند که  نشان دهد بهترین گزینه دوری از دخالت در جنگ است. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که هدف اصلی «بازدارندگی و جلوگیری از حملات آینده» است. کربی همچنین ادعا کرد که آمریکا نمی‌خواهد تنش‌ها را تشدید کند: «هیچ‌کس به دنبال درگیری با ایران نیست.»

ادعا شده حملات آمریکا به یک انبار تسلیحات و یک انبار مهمات، که توسط جت‌های F-16 نیروی هوایی انجام شد، در واکنش به حملات موشکی و پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه بود.

لوید جی آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این حملات دقیق پاسخی به یک سری حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه توسط [به ادعای او] گروه‌های نزدیک به ایران است.» او به سرعت اضافه کرد که اگر حملات این چنینی متوقف شود، ایالات متحده «هیچ قصد و تمایلی برای درگیر شدن در خصومت‌های بیشتر» ندارد.

با این همه، در اواخر روز جمعه، یک هواپیمای بدون سرنشین به سمت نیروهای آمریکایی در غرب عراق حمله کرد، اما هیچ آسیبی در زمین مشاهده نشد، که نشان می‌دهد درگیری‌های نسبتاً سطح پایین ممکن است ادامه یابد

به ادعای مقامات آمریکایی، جو بایدن این حملات را پس از ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که مقامات ایران می‌خواهند از جنگ گسترده‌تر با اسرائیل یا با ایالات متحده اجتناب کند، تأیید کرد. اما، به ادعای آن‌ها، طرف مقابل می‌خواهد کاری انجام دهند تا ایالات متحده را تحت فشار بگذارد تا اسرائیل را مهار و قدرت تهران را به آمریکایی‌ها یادآوری کند.

 منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=23817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.