• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
2

بازسازی زیرساخت‌ها و اماکن دولتی آسیب‌دیده در زلزله دالاهو نیازمند اعتبار

  • کد خبر : 23970
بازسازی زیرساخت‌ها و اماکن دولتی آسیب‌دیده در زلزله دالاهو نیازمند اعتبار
ر جریان زلزله آبان سال ۹۶ در این شهرستان ۶ هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۷۹۰ واحد تخریبی و ۲ هزار و ۴۷۲ واحد تعمیری دچار خسارت شد.

عصر کرمانشاه : بازسازی بخشی از زیرساخت‌ها و اماکن دولتی آسیب‌دیده در زلزله دالاهو نیازمند اعتبار است.

فرماندار دالاهو گفت: زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ خسارت زیادی به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های دولتی این شهرستان وارد کرد و با گذشت ۶ سال از این حادثه بخشی از زیرساخت‌ها و تعدادی از طرح‌ها نیمه کاره مانده و نیازمند تامین اعتبار است.

«مسعود محنتی» با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه تلخ زلزله ۲۱ آبانماه سال ۹۶ و به ویژه ۱۹ نفر از ساکنان این شهرستان، به طرح های نیمه تمام در جریان زلزله از جمله ساختمان بستر درمان شهر کرندغرب، مراکز خدمات جهاد کشاورزی کرند و ریجاب، ساختمان دامپزشکی، ساختمان امور عشایری که جریان زلزله دچار آسیب و تا کنون نیمه تمام مانده اند اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های در جهت تامین اعتبار و تکمیل آنها صورت گرفته که انشاالله منتج به نتیجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ در این شهرستان ۶ هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۷۹۰ واحد تخریبی و ۲ هزار و ۴۷۲ واحد تعمیری دچار خسارت شد.

فرماندار دالاهو گفت: پس از زلزله و با شروع بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در مجموع سه هزار و ۷۹۰ واحد شهری و روستایی احداث و ۲ هزار و ۴۷۲ واحد تعمیر و مرمت شد. وی تصریح کرد: برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در این شهرستان ۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت گردید.

محنتی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۹۹۱ طرح کشاورزی در جریان زلزله ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خسارت دید که ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۲ هزار و ۹۷۰ طرح کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به بخش شیلات منطقه افزود: ۸۳ باب مزرعه پرورش ماهی در جریان زلزله دچار خسارت شد و یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۹۰۰ قطعه ماهی با وزن ۷۰۳ تن در این حادثه طبیعی تلف شد که در مجموع سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض مصوب شد که ۶۷ درصد آن معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی ۲ مرحله به خسارت دیدگان پرداخت گردیده است.

فرماندار دالاهو با اشاره به آسیب دیدن واحدهای آموزشی منطقه در زلزله سال ۹۶، اضافه کرد: ۱۹باب مدرسه با ۶۹ کلاس درس در بخش مرکزی دالاهو و ۱۲ مدرسه با ۲۳ کلاس در بخش گهواره از توابع این شهرستان با اعتبارات ملی و منابع خیران ساخته شده است.

منبع ایرنا

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=23970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.