• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

95درصد منازل مسکونی تخریب شده از زلزله سرپل ذهاب بازسازی شد و پنج درصد باقی مانده

  • کد خبر : 23949
95درصد منازل مسکونی تخریب شده از زلزله سرپل ذهاب  بازسازی شد و پنج درصد باقی مانده

صدرالله بابلی در مراسم یادبود جانباختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در اجتماع جمعی از مردم و مسوولان این شهرستان افزود: با گذشت ۶ سال از زلزله ی آبان سال ۹۶ هنوز ۵۰ واحد اداری، فرهنگی و مذهبی سرپل ذهاب بازسازی نشده که احداث این واحدها نیازمند دست کم ۱۶ هزار و ۵۰۰ […]

صدرالله بابلی در مراسم یادبود جانباختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در اجتماع جمعی از مردم و مسوولان این شهرستان افزود: با گذشت ۶ سال از زلزله ی آبان سال ۹۶ هنوز ۵۰ واحد اداری، فرهنگی و مذهبی سرپل ذهاب بازسازی نشده که احداث این واحدها نیازمند دست کم ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
وی اضافه کرد: پس از اعلام پایان بازسازی زلزله در دولت قبل اعتبار بازسازی ردیف ۱۲ (ویژه بازسازی) بسته شد و اکنون نیازمند بودجه برای ساخت واحدهای تخریبی باقیمانده هستیم و اگرچه تامین آن به صورت ویژه در دستور کار استاندار کرمانشاه است ولی امیدواریم با تخصیص مناسب برای همیشه پرونده ساخت و ساز مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بسته شود.
وی اظهار کرد: زلزله آبان سال ۹۶ حادثه غمبار بسیار بزرگی بود که در مجموع ۶۵۰ نفر جانباخته و ۱۲ هزار و ۶۸۶ نفر مصدوم داشت و ۳۵ هزار خانه شامل ۱۸ هزار واحد تعمیری و ۱۷ هزار تخریبی در شهر و روستا آسیب دید که برای بازسازی مجموع ۳۵ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی و تعمیری شهری و روستایی بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شد.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: ۹۵ درصد منازل مسکونی تخریب شده از زلزله بازسازی شد و پنج درصد باقی مانده به دلیل مسائل و مشکلات معطل ماننده است که متقاضیان می توانند از تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت آنها استفاده کنند.
بابلی اظهار کرد: حادثه زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه در اذهان هیچ ایرانی فراموش نمی شود و نگاه ملت به این نقطه بود و سر تعظیم در مقابل بزرگی و همدردی آنها فرود می آوریم.
فرماندار سرپل ذهاب با یادآوری سفر و دستورات رهبری گفت: اگر امروز چهره این شهرستان متحول شده مرهون قدوم پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب است.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=23949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.