• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

پایان عملیات اسکن لیزر، فتوگرامتریک و نقشه‌برداری غارهای پنج‌گانه دره خرم‌آباد

  • کد خبر : 24319

عطا حسن‌پور در سخنانی از پایان عملیات اسکن لیزر، فتوگرامتریک و نقشه‌برداری غارهای پنج‌گانه دره خرم‌آباد خبر داد. وی گفت: در هفته گذشته عملیات اسکن لیزر، فتوگرامتریک و نقشه‌برداری غارهای «قمری»، «گیلوران» و «یافته» انجام شده بود که پس از آن این عملیات در غارهای «کنجی» و «کلدر» نیز اجرایی شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

عطا حسن‌پور در سخنانی از پایان عملیات اسکن لیزر، فتوگرامتریک و نقشه‌برداری غارهای پنج‌گانه دره خرم‌آباد خبر داد.

وی گفت: در هفته گذشته عملیات اسکن لیزر، فتوگرامتریک و نقشه‌برداری غارهای «قمری»، «گیلوران» و «یافته» انجام شده بود که پس از آن این عملیات در غارهای «کنجی» و «کلدر» نیز اجرایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: این عملیات شامل تهیه نما و مقطع و پلان غارهای یادشده در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد توسط تیم حرفه‌ای دانشگاهی با دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز دنیا انجام شد.

حسن‌پور، اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد مستلزم عملیات گسترده‌ای است که غارهای پنج‌گانه به‌عنوان بخشی از این پروژه می‌بایست نقشه‌برداری و اسکن لیزر می‌شد که خوشبختانه این اقدام نیز عملیاتی و اجرایی شد.

وی گفت: عملیات یادشده مستلزم پاک‌سازی و نورپردازی بوده که طی یک مرحله، این اقدامات در غارهای پنج‌گانه نیز اجرایی شده است.

منبع مهر

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=24319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.