• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کل اخبار 4431اخبار امروز : 0
1

حجاب آينه بي غبار خوبي هاست/ايجاد امنيت روحی و رواني کرامت بانوان

  • کد خبر : 24989
حجاب آينه بي غبار خوبي هاست/ايجاد امنيت روحی و رواني کرامت بانوان

حجاب آينه بي غبار خوبي هاست عصر کرمانشاه – موضوع عفاف و حجاب يکي از آن دسته موضوعاتي است که همواره در معرض توجه قرار داشته و جزو اثرگذارترين مسائل فرهنگي جامعه ما به شما مي رود، تا جايي که خيلي ها حجاب را آيينه بي غبار خوبي ها مي دانند . عصر کرماشاه به […]

حجاب آينه بي غبار خوبي هاست

عصر کرمانشاه – موضوع عفاف و حجاب يکي از آن دسته موضوعاتي است که همواره در معرض توجه قرار داشته و جزو اثرگذارترين مسائل فرهنگي جامعه ما به شما مي رود، تا جايي که خيلي ها حجاب را آيينه بي غبار خوبي ها مي دانند .

عصر کرماشاه به گزارش خبرگزاري پليس، موضوع حجاب و پوشيدگي در انسان ها خصوصا براي بانوان از ديرباز وجود داشته است و قدمت آن شايد به هزاران سال قبل بازمي گردد، با نگاهي به بسياري آثار تاريخي و عکس نگاشته ها در مي يابيم تصاويري که از زنان در آثار باستاني نقش بسته همگي داراي پوشش بوده اند.

همين موضوع نشان مي دهد توجه به بحث عفاف و حجاب از زمان هاي قديم نيز امري مرسوم و حتي واحب بوده است و نجيب زادگان و زنان اصيل حجاب را به عنوان نمادي از برتري و فضيلت با خود همراه داشته اند.

در دنياي امروزي بسياري از کارشناسان معتقدند انسان از طريق عفاف و حجاب و رعايت حريم هاست که مي تواند خود را از خطرات مصون نگه داشته و گوهر گران سنگ حيا و پاکدامني را در آغوش خود حفظ مي کند.

بي ترديد مي توان حجاب را بهترين وسيله براي حضور زن در اجتماع دانست که در قالب آن بانوان مي توانند از امنيت اجتماعي و تعالي روح برخوردار شوند.

ايجاد امنيت روحي و رواني، افزايش شان و شخصيت و تعالي رفتار و کرامت بانوان از ديگر فوايدي است که حجاب براي زنان به همراه دارد و آن ها را در زمره شهرونداني قانونمدار قرار مي دهد.

تاثير حجاب در حوزه خانواده نيز بسيار ملموس و محسوس است تا جايي که کارشناسان معتقدند حجاب مي تواند کانون خانواده را استحکام بخشد و آرامش و اطمينان قلبي و تعادل شخصيتي را براي زنان محقق کند.

علاوه بر همه اين ها با نگاهي به آيات و روايات نيز در مي يابيم که موضوع عفاف و حجاب بارها از سوي خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) مورد تاکيد و توجه قرار گرفته است به گونه اي که 24 آيه قرآن کريم به امر حجاب و عفاف پرداخته است.

آيه هاي 20، 22، 26، 27 و 31 تا 33 سوره اعراف، 53 تا 55 سوره احزاب، 27 تا 31 نور و … همه در خصوص لزوم عفاف و حجاب و پوشيدگي سخن گفته اند و انشان را به رعايت پوشش مناسب دعوت کرده اند.

از سوي ديگر ائمه اطهار (ع) نيز مکررا نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده اند تا جايي که پيامبر مکرم اسلام (ص) زنان پوشيده را دعا کرده و مي فرمايند: پروردگارا زناني که خود را پوشيده نگه مي دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان.

همچنين مولاي متقيان حضرت علي (ع) نيز مي فرمايند پوشيده و محفوظ داشتن زن مايه آسايش بيشتر و دوان و زيبايي اوست، يا امام صادق (ع) نيز در اين باره فرموده اند حجاب زن براي طراوت و زيبايي اش مفيدتر است.

در مجموع مي توان عنوان کرد که پيام نهايي پوشش، عفت و پاکدامني در واقع خداترسي و ايجاد حريمي امن براي زنان محجبه است و مردان جامعه نه تنها به چنين بانويي چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نيرويي بالفعل در وسعت بخشي به امنيت اجتماعي دانسته و نجابت را ستايش مي کنند.

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=24989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.