افزونه پارسی دیت را نصب کنید
0

بازتاب‌حملات سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی

  • کد خبر : 24439
  • 17 ژانویه 2024 - 0:02
بازتاب‌حملات سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی

vسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حملات دوشنبه دوشنبه صبح سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در ادلب سوریه و یک مرکز جاسوسی موساد در اربیل عراق را پوشش گسترده‌ای دادند. گزیده‌هایی از بازتاب‌های این حملات در رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی را می‌خوانید. گاردین نوشت: آمریکا حملات موشکی بی‌پروای ایران را محکوم کرد. سپاه پاسداران ایران مدعی […]

vسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حملات دوشنبه دوشنبه صبح سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در ادلب سوریه و یک مرکز جاسوسی موساد در اربیل عراق را پوشش گسترده‌ای دادند. گزیده‌هایی از بازتاب‌های این حملات در رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی را می‌خوانید.

گاردین نوشت: آمریکا حملات موشکی بی‌پروای ایران را محکوم کرد. سپاه پاسداران ایران مدعی است که یک پایگاه جاسوسی اسرائیل را هدف قرار داده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که حمله روز دوشنبه ایران در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق ثبات عراق را تضعیف می‌کند. متیو میلر با بیان اینکه ایالات متحده از تلاش‌های دولت عراق و دولت اقلیم کردستان برای برآورده کردن آرمان‌های مردم عراق حمایت می‌کند، گفت: ما با حملات موشکی بی‌پروای ایران مخالفیم.
بی‌بی‌سی انگلیس هم نوشت: ایالات متحده ایران را به دلیل حملات موشکی بالستیک در نزدیکی شهر اربیل در شمال عراق محکوم کرده و آنها را مجموعه حملات بی پروا و نادقیق خواند. بر اساس اعلام شورای امنیت اقلیم کردستان، در حمله روز دوشنبه چهار نفر کشته و شش نفر زخمی شدند. عراق این حملات را محکوم کرد و آنها را نقض حاکمیت خود خواند. دولت اسرائیل در مورد ادعاهای ایران اظهار نظری نکرده است.
رویترز انگلیس هم نوشت: ایران می‌گوید که سپاه پاسداران به مرکز جاسوسی اسرائیل در عراق حمله کرده و قول انتقام بیشتر می‌دهد. این حملات در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌هایی صورت می گیرد که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه اسلامگرای فلسطینی حماس در 7 اکتبر در خاورمیانه گسترش یافته است و متحدان ایران نیز از لبنان، سوریه، عراق و یمن وارد میدان شده‌اند.
سی‌ان‌ان آمریکا نوشت: سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه موشک‌های بالستیک به سمت پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) در شمال عراق و به سمت «گروه‌های تروریستی ضدایرانی» در سوریه شلیک کرد. نیروهای ایرانی اعلام کردند که حمله موشکی نیمه‌شب در عراق «یکی از مقرهای اصلی جاسوسی» اسرائیل در اربیل، پایتخت اقلیم نیمه خودمختار کردستان را هدف قرار داده است و در پاسخ به حملات اسرائیل که به گفته آنها منجر به کشته شدن فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران ایران شده است صورت گرفته است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا هم نوشت: همزمان با تشدید تنش‌های منطقه‌ای، ایران به اهدافی در شمال عراق و سوریه حمله کرد. ایران اواخر روز دوشنبه موشک‌هایی را به سمت آنچه که ادعا می‌کرد «مرکز جاسوسی» اسرائیل در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده در شهر اربیل در شمال عراق است و به سمت اهداف مرتبط با گروه افراطی داعش در شمال سوریه شلیک کرد. به گفته شورای امنیت دولت اقلیم کردستان، در پی اصابت موشک به منطقه‌ای مجلل در نزدیکی کنسولگری در اربیل، مقر منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق، 4غیرنظامی کشته و 6نفر زخمی شدند.
بلومبرگ آمریکا هم نوشت: ایران با موشک به پایگاه جاسوسی اسرائیل در عراق حمله کرد که اولین حمله مستقیم آن به منافع اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه محسوب می‌شود و اقدامی بود که درگیری‌های منطقه را تشدید می‌کند.
پایگاه خبری آکسیوس آمریکا هم نوشت: آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی عصر دوشنبه در بیانیه ای ایمیلی گفت که مقامات آمریکایی گزارش ادعاهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر هدف قرار دادن یک مرکز جاسوسی اسرائیل و سایر اهداف را مشاهده کرده‌اند و خاطرنشان کردند که هیچ پرسنل یا تاسیسات آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته است

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=24439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.