افزونه پارسی دیت را نصب کنید
0

تصمیم مهم و فوری مجلس برای کمبود معلمان و فرهنگیان در سال 1403

  • کد خبر : 24525
  • 31 ژانویه 2024 - 16:57
تصمیم مهم و فوری مجلس برای کمبود معلمان و فرهنگیان در سال 1403

تصمیم مهم و فوری مجلس برای کمبود معلمان و فرهنگیان در سال 1403 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۳ برای جبران کمبود معلم در سال آینده، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مجوزی برای ادامه فعالیت معلمان بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران […]

تصمیم مهم و فوری مجلس برای کمبود معلمان و فرهنگیان در سال 1403

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۳ برای جبران کمبود معلم در سال آینده، گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مجوزی برای ادامه فعالیت معلمان بازنشستگان، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای سال آینده صادر شد.
شیوا قاسمی پور با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه بودجه 1403، اظهار کرد: در بودجه 1403 مجوزی برای معلمان بازنشسته گرفته شد که این عزیزان بتوانند به جای 6 ساعت در هفته 24 ساعت اجازه تدریس داشته باشند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متأسفانه به دلیل بی مهری‌های انجام شده به بازنشستگان طی سال های گذشته از جمله تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت و پرداخت دیرهنگام حق التدریس آن‌ها نسبت به این مسئله استقبال خوبی صورت نگرفت که امیدواریم با پرداخت هرچه سریع‎‌تر این مطالبات بتوانیم ایجاد انگیزه را در معلمان بازنشسته احیا کنیم.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر، مجوزی برای به کارگیری معلمان دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی صادر شد تا از توان این عزیزان نیز در سال 1403 استفاده شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 مجلس درباره اینکه چرا نامی از مربیان پیش دبستانی در مصوبه مجلس نیامده است، گفت: منعی برای ادامه همکاری با نیروهای پیش دبستانی وجود ندارد و این عزیزان در حال حاضر نیز مشغول به کار هستند. ضمن اینکه نیروهای پیش دبستانی نیروی غیردولتی محسوب می‌شوند که نیازی به قانون مجلس ندارند.

قاسمی پور تصریح کرد: امیدواریم در طرح ساماندهی همه این گروه‌های فعال در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت شده و به یاری آموزش و پرورش برسند و امیدواریم این نیروها نیز مانند معلمان پیش از سال 1391 ساماندهی و تبدیل وضعیت شوند
در بند (خ) تبصره 15 لایحه بودجه 1403 آمده است؛ وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا 24 ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق‌التدریسی اقدام نماید

لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=24525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.