×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

عصر کرمانشاه  وزیر امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز در خصوص برخی اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی در خصوص حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در اردن گفت: «ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم بازی مقصرنمایی راه‌ بیاندازیم».

شبکه فاکس‌نیوز در سؤالی به حادثه یکشنبه هفته جاری در حمله به پایگاه نظامی «البرج» آمریکا در اردن و کشته شدن سه نظامی آمریکایی اشاره کرد و پرسید که تا چه اندازه جمهوری اسلامی ایران را مقصر مستقیم این حمله می‌دانید؟

وزیر خارجه قطر گفت که به همراه ایران به گفت‌وگو درباره ترغیب تمامی طرفین منطقه برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهند و تصریح کرد: «ایران همسایه ما است. ما به ارتباط آزاد با آن‌ها ادامه می‌دهیم».
مجری فاکس‌نیوز در ادامه کلیپی را از مشاور امنیت ملی سابق آمریکا رابرت برینت به آل‌ ثانی نشان داد که در آن مدعی شده بود که گروههای مقاومت در منطقه، «بدون تأیید ایران» هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهند.

وزیر خارجه قطر در واکنش به این عکس گفت: «این نظر او است…اما این‌ چیزی است که قضاوت آن با من نیست. فکر می‌کنم آن‌چه ما باید درباره آن قضاوت کنیم، اقدامات هستند و ما باید آن‌ را متوقف کنیم».

وی با تأکید بر این‌که روابط قطر و جمهوری اسلامی بر پایه «منافع مشترک و همسایگی خوب» است، در خصوص برخی تهدیدات آمریکا برای انتقام‌گیری از ایران گفت گرچه قطر به تصمیمات آریکا احترام می‌گذارد اما در حال حاضر «نیاز به خونسردی است».

وی در ادامه به ایالات متحده توصیه کرد: «ما باید از دیپلماسی به نتیجه برسیم و سعی کنیم که اوضاع را مهار کرده و بر حل این موضوع متمرکز شویم».

وزیر امور خارجه قطر سپس از اوضاع متشنج منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: «اوضاع بسیار نگران‌کننده است و هر روز نگرانی من بیشتر می‌شود».

آل ثانی تأکید کرد: «برخی اوقات یک تحریک است که ممکن است به یک حادثه بزرگ‌تر تبدیل شود که یک درگیری بزرگ‌تر را رقم بزند و این چیزی است که می‌خواهیم از آن جلوگیری کنیم. به این دلیل باید بر نحوه یافتن راه‌حل و پایان دادن به اوضاع غزه متمرکز شویم».

وزیر خارجه قطر با تأکید بر آن‌که «اقدام نظامی ما را به نتیجه دلخواه» نمی‌رساند، تأکید کرد: «بخشی از دکترین سیاست خارجی ما، توانایی گفت‌وگو با همه به منظور از بین بردن شکاف‌ها است».

آل ثانی سپس با تأکید بر لزوم توقف درگیری‌ها در غزه گفت که تحولات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به بعد، کل منطقه را «به حالت ملتهب درآورده و این چیزی است که باید مهار شود».

منبع همشهری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true