×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سردار حاجیان  دانش آموزان می‌توانند کلانتریاران خوبی برای پلیس در محلات مختلف باشند

عصر کرمانشاه  :سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌وپرورش اظهار کرد: امروز کرمانشاه از بسیاری آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت، اعتیاد، مواد مخدر و حاشیه‌نشینی تعداد زیادی از شهروندانش رنج می‌برد و یکی از آسیب‌هایی که کرمانشاه با آن روبروست وجود تعداد زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهرها و روستاهاست

وی افزود: جمعیت معتادان متجاهر در استان به بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد، افرادی که در وقوع سرقت‌های خرد تأثیرگذار هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم به میدان آمدن جدی دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرائم تصریح کرد: نکته قابل‌تأمل که باید به‌صورت جدی به آن توجه کرد این است از جمعیت ۴۲۰۰ نفری معتادان متجاهر ۷۰ درصد آن‌ها را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به بازدیدی که اخیراً از زندان مرکزی کرمانشاه داشته است و ادامه داد: در این بازدید حدود ۵ ساعته با بسیاری از زندانیان خصوصاً جوانان ۱۸ تا ۲۲ ساله دیدار کردم و متوجه شدم اکثریت آن‌ها از مسیر اشتباهی که خواسته یا ناخواسته پیموده بودند، سخت پشیمان و به دنبال جبران اشتباه خود هستند.
سردار حاجیان با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد و جوانان زندانی قابل اصلاح هستند، گفت: می‌توان با تدوین برنامه‌های اثرگذار و انجام کارهای فرهنگی غنی کمک کنیم افراد در بند به اصلاح امور رفتار خود پرداخته و پس از آزادی تبدیل به افرادی مفید برای جامعه شوند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس و آموزش‌وپرورش را دو نهاد اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و گفت: هرقدر تعامل آن‌ها با یکدیگر قوی‌تر و اتحاد و انسجام بیشتری برای انجام کارهای فرهنگی داشته باشند بدون شک شاهد کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی امضای تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش‌وپرورش استان را گامی بلند در راستای تحقق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: پلیس حاضر است در مباحث مختلف از بحث‌های پیشگیرانه گرفته تا اصلاح فرهنگ ترافیکی به آموزش دانش آموزان بپردازد و حتی آن‌ها را در مأموریت‌های خود همراه کند.
سردار حاجیان در پایان گفت: دانش آموزان می‌توانند کلانتریاران خوبی برای پلیس در محلات مختلف باشند و امید می‌رود اداره کل آموزش‌وپرورش زمینه همکاری هرچه گسترده‌تر آن‌ها را با پلیس فراهم کند تا شاهد ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه و خصوصاً حوالی مدارس و مراکز آموزشی باشیم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true