افزونه پارسی دیت را نصب کنید
0

تشکیل پرونده قضایی برای ۶ مدیر متخلف در کرمانشاه/اجرای احکام ۶ هزار و ۶۹۱ پروندهدر سال جاری

  • کد خبر : 24692
  • 21 فوریه 2024 - 23:56
تشکیل پرونده قضایی برای ۶ مدیر متخلف در کرمانشاه/اجرای احکام ۶ هزار و ۶۹۱ پروندهدر سال جاری
تشکیل ۵۱ جلسه ستاد انتخابات با ۲۱۴ مصوبه در استان کرمانشاه
 عصرکرمانشاه- دادستان کرمانشاه از تشکیل پرونده قضایی برای ۶ مدیر متخلف در کرمانشاه خبر داد و گفت: هیچ بهانه‌ای برای بروز تخلفات انتخاباتی پذیرفته نیست.
حمیدرضا کریمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادسرا کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری قوه قضائیه به صورت قانونمندتر و با اتکا به اسناد بالادستی تدوین شده طی سال‌های اخیر حرکت کرده است.
وی با اشاره به بهره‌گیری از سند تحول اسناد قضائی به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی، افزود: این سند که مورد تأیید و تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق در تعیین تکلیف امور مربوط به قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته و بر اساس این سند تکلیف تمامی سازمان‌ها روشن شده است.
دادستان استان کرمانشاه به اعلام برنامه عملیاتی ذیل سند تحول اسناد قضائی توسط معاونت راهبردی، تصریح کرد: در این سند شاخص‌های شش‌گانه برای قوه قضائیه مطرح شده که یکی از مهمترین شاخص‌های آن رسیدگی به دعاوی مردم رفع گله‌مندی‌ها و مربوط در این حوزه است.
اجرای احکام ۶ هزار و ۶۹۱ پرونده وارده به دادسرای کرمانشاه در سال جاری
وی خاطر نشان کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌ها به منظور کاهش اطاله دادرسی و گله‌بندی‌های مراجعه کنندگان در این حوزه هشت کارگروه شامل معاونین و کارکنان مجرب به راه افتاده که ۳۲ شعبه تحقیقی را تحت نظارت قرار داده‌اند.
کریمی با اشاره به کاهش پرونده‌های نامتعارف در شعبه‌های دادرسی، بیان کرد: بر اساس قانون موجودی پرونده‌های نامتعارف در هر شعبه نباید بیشتر از ۲۰۰ پرونده باشد که در ابتدای سال ۶ شعبه غیر متعارف با بیش از ۲۰۰ پرونده وجود داشت اما در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده به سه شعبه شامل یک شعبه دادیاری و ۲ شعبه بازپرسی کاهش یافته است.
دادستان استان کرمانشاه همچنین به پرونده‌های موجود اجرای احکام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۶۴۸ پرونده اجرای احکام وجود داشته و ۱۶ هزار و ۵۳۲ پرونده نیز طی امسال در دادسرا ثبت شده که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۹۱ پرونده تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف شدند.
کریمی عنوان کرد: از ابتدای سال پنج هزار و ۴۲ فقره پرونده مسن در دادسرا موجود بوده که تا کنون سه هزار و ۹۹۶ فقره تا پایان بهمن ماه سال جاری تعیین تکلیف شدند که تا تنها یک هزار و ۴۶ پرونده از آنها باقی بمانند.
دادستان استان کرمانشاه به شاخص دیگری از سند تحول اسناد قضائی تاکید و مطرح کرد: اتقان آرا قضائی شاخص دیگری در این سند بوده زیرا با رسیدگی درست و صدور رأی متقن و محکم رضایت‌مندی بیشتر از سوی مردم کسب خواهد شد و بر همین اساس با بررسی عملکرد دادسرا در این حوزه از ابتدای سال جاری تنها ۶ درصد پرونده نقضی گزارش و ۹۴ درصد دیگر پرونده‌ها با وضعیت مطلوب خود مورد تأیید قرار گرفته‌اند.
دادستان استان کرمانشاه به بازگشت ۱۵ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز از اراضی کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: همچنین ۳۰۰ هکتار دیگر از اراضی با تغییر کاربردی غیر مجاز با دستور موقت و بدون تشکیل پرونده بازگشت به حالت سابقه شدند.
تشکیل ۵۱ جلسه ستاد انتخابات با ۲۱۴ مصوبه در استان کرمانشاه
وی گفت: با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی از مهرماه سال جاری تاکنون ۱۰ جلسه با ۳۶ مصوبه در مرکز استان و ۴۱ جلسه با ۱۸۷ مصوبه در شهرستان‌ها تشکیل شده که در پی برگزاری این جلسات و توجیهات و تذکرات لازمه هیچ گونه بهانه‌ای برای تخلف از سوی مجریان برگزاری انتخابات قابل قبول نیست.
دادستان کرمانشاه از تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی خبر داد و بیان کرد: با تشکیل شعبه ویژه در مرکز و شهرستان‌های کرمانشاه تاکنون چهار تا پنج نفر از مسئولان به دادستانی معرفی و پرونده آنها در جریان قضائی قرار گرفته است که با توجه به جلسات و تأکیدات بسیار برای عدم تخلفات انتخاباتی برخوردها به طور جدی دنبال خواهد شد.
کریمی به تشکیل پرونده فضایی برای ۶ نفر از مدیران استان در تخلفات انتخاباتی اشاره و عنوان کرد: افرادی که به عنوان مجریان انتخابات هستند و یا جز مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند برخوردهای قطعی و سخت‌تری را برای آنها در نظر خواهیم داشت چرا که سلامت انتخابات و مشارکت مردم رابطه مستقیمی با هم دارند و در گام نخست باید سلامت رعایت و اجرا شود تا مردم در انتخابات شرکت کنند.
وی اظهار کرد: دادن وعده‌های دروغین و خارج از اختیارات عمومی کاندیداها، تخریب، تهدید و هتک حرمت کاندیداها و رقبا، تبلیغات کاروانی، اخلال و برهم زدن ستادهای انتخاباتی، خرید و فروش آرا، توزیع اقلام نقدی و غیر نقدی و تطمیع و تهدید مردم برای حضور در انتخابات همگی در قوانین جرم انگاری و تخلف محسوب می‌شود.
لینک کوتاه : https://asrekermanshah.ir/?p=24692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.