×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

تلویزیون آمریکایی سی ان ان در گزارشی اعلام کرده است که آمریکا در حالت آماده باش بالا قرار دارد.
در این گزارش گفته شده که ممکن است در یک هفته آینده این حمله توسط ایران انجام شود و منافع اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد. این خبر را یک مقام ارشد دولت بایدن به سی ان ان گفته است.

مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر بر این باورند که حمله ایران حتمی است و این دیدگاه را اسرائیلی‌ها هم دارند. براساس این گزارش، تل آویو و واشنگتن پیش بینی می‌کنند که حمله ایران می‌تواند به طرق مختلف رخ دهد و هم منافع و پرسنل آمریکا و هم اسرائیل در خطر هدف قرار گرفتن هستند.
حمله آتی و احتمالی ایران موضوع اصلی گفتگو در تماس تلفنی اخیر جو بایدن با بنیامین نتانیاهو در روز پنجشنبه بود. این مقام آگاه کاخ سفید همچنین گفت نه تل آویو و نه واشنگتن نمی‌دانند که ایران چه زمانی و چگونه برنامه ریزی کرده است تا به حمله اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق پاسخ دهد؟
همچنین گفته شده است که حمله مستقیم ایران به اسرائیل یکی از بدترین سناریوهایی است که دولت بایدن برای آن خود را آماده کرده است و چنین حمله‌ای می‌تواند منجر به گسترش جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای وسیع‌تر شود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حمله، موجی از واکنش‌های منفی را در منطقه و جهان به راه انداخته‌است.

علاوه بر اینکه برخی دولت‌ها با صدور بیانیه‌هایی این حمله متجاوزانه را که نقض آشکار قانون‌های بین‌المللی درباره مراکز دیپلماتیک به شمار می‌رود، محکوم کرده‌اند، افکار عمومی جهان نیز این اقدام نامتعارف رژیم صهیونیستی را برنتافته‌اند.

پیش از این نیز، «سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون در کنفرانس خبری خود ادعا کرده بود که ایالات متحده هیچ نقشی در حمله اخیر اسرائیل در دمشق نداشته و از تصمیم اسرائیل برای حمله به منافع تهران هم خبر نداشته است.

سابرینا سینگ در پاسخ به پرسشی درباره افزایش نگرانی‌ها از گسترش احتمالی حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه پس از تجاوز اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق مدعی شد که ما به دقت بر اوضاع منطقه نظارت داریم تا مطمئن شویم که از نیروهایمان به خوبی محافظت می‌شود.

این مقام آمریکایی با رد آگاهی پنتاگون از تصمیم اسرائیل برای حمله به دمشق ادعا کرد که اسرائیلی‌ها هیچ اطلاعی از زمان حمله یا هدف مورد نظرشان در دمشق به ما نداده بودند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true