×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

عصر کرمانشاه : سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پی رخ‌دادهای اخیر در روابط با ایران تاکید کرد که اسلام‌آباد خواهان گسترش تنش‌ها نیست و برداشت مشابهی نیز از رویکرد تهران دارد.
عصر کرمانشاه  ب به نقل از ایسنا، مقامات پاکستان و ایران، در پی تنش‌های ایجاد شده به دنبال حملات متقابل به نقاط مرزی یک‌دیگر که به گفته طرفین مقر گروه‌های تروریستی بوده است، عزم خود برای کاهش تنش‌ها را اعلام کردند.
خبرگزاری بلومبرگ در این باره گزارش داد که «زهرا ممتاز بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این باره اعلام کرد «ما بارها گفته‌ایم که ایران یک دوست است. ما خواهان گسترش‌ تنش‌ها نیستیم و احساس مشابهی را از طرف مقابل دریافت کرده‌ایم. بنابراین، در حال پیش بردن آن هستیم.»
طبق پیامی که بلوچ در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، «رحیم حیات قریشی» معاون وزیر امور خارجه پاکستان نیز در شبکه اجتماعی ایکس پیام‌هایی با «سید رسول موسوی» همتای ایرانی خود تبادل کرده است که نشان‌دهنده تمایل طرفین برای حل‌وفصل مسائل از طریق گفتمان است.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد، نیروهای مسلح ایران ضمن تاکید بر احترام به حق حاکمیت پاکستان، مقرهای گروه تروریستی «جیش الظلم» را در این کشور هدف قرار دادند.
وزارت خارجه پاکستان نیز، روز پنج‌شنبه، گفت ارتش این کشور «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» را در مرز ایران و پاکستان هدف قرار داده است. ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند.
ایران اعلام کرده به تمامیت ارضی و استقلال کشورهای منطقه احترام می‌گذارد اما «هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق» ندارد.
افزون بر این، روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون به نقل از مقامات رسمی و منابع دیپلماتیک گزارش داد که اسلام‌آباد و تهران به دنبال حملات روز پنج‌شنبه پاکستان، به دنبال تنش‌زدایی بوده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه، پاکستان پس از انجام دادن این حملات موشکی، یک پیام آشتی به ایران فرستاده و گفته بود که هیچ قصدی برای گسترش بیشتر تنش‌ها ندارد.

اکسپرس تریبون نوشت که چین، ترکیه و روسیه، سه بازیگر مهم منطقه‌ای در پشت پرده تلاش برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها بوده‌اند و تهران نیز نشان داده است که آماده کاهش تنش‌ها است.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true