×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

منابع عراقی امروز (دوشنبه) از آغاز طرح نصب سیم خاردار در مرز بین این کشور با ایران خبر دادند.

عصر کرمانشاه  به گزارش مشرق ، یک منبع امنیتی از آغاز بزرگترین طرح نصب سیم خاردار در مرز با ایران در شرق استان دیالی خبر داد.

این منبع گفت: بزرگترین طرح سیم خاردار در دره ها و ارتفاعات مرزی بین ایران و عراق در شرق استان دیالی، محورهای مندلی و قزانیه و سایر مناطق تا استان های واسط و سلیمانیه آغاز شده است.

به گفته منبع عراقی، طرح نصب سیم خاردار در مرز با ایران، اولین اقدام در نوع خود از سال ۲۰۰۳ تاکنون است. پیشتر برای جلوگیری از عبور غیرقانونی افراد یا قاچاق از طریق مرز، از دوربین های حرارتی پیشرفته و برج های دیده بانی بتنی برای تقویت اشراف نیروهای مرزبانی استفاده می شد که با نصب حصار، تدابیر امنیتی در نوار مرزی تقویت خواهد شد.

این منبع عراقی خاطرنشان کرد: ایجاد راه در عمق نوار مرزی به همراه استقرار نیروهای مرزبانی در چارچوب استراتژی تقویت کنترل مرزها با هدف تشدید امنیت داخلی و جلوگیری از قاچاق کالاهای ممنوعه انجام می گیرد.

نوامبر گذشته «وعد القدو» عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق از جزئیات مرحله دوم توافقنامه کنترل مرزهای این کشور با ایران خبر داد و گفت: ایران و عراق توافقنامه امنیتی مشترکی برای تأمین امنیت نوار مرزی ۲ کشور به ویژه از سمت اقلیم کردستان و جلوگیری هرگونه تنش و بی ثباتی امنیتی امضا کرده اند.

پیشتر نیز «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق اعلام کرده بود که تامین مرزهای عراق با سوریه تقریبا به طور کامل به پایان رسیده است.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true