×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سردار سرتیپ دوم ستاد مهدی حاجیان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد با اشاره به نقش رسانه در تبیین وقایع در جامعه اظهار کرد: امروز فضا و دانش رسانه به عنوان یکی از مؤلفه‌های بزرگ قدرت ساز در جهان در بین مردم مطرح است.

وی افزود: هر سازمان و نهادی که دانش رسانه‌ای بالایی داشته باشد آن مردم موفقیت بیشتری را تجربه می‌کنند و بر همین اساس تاکتیک‌ها و راهبردهای نظام نوین جهانی به سمتی رفته‌اند که بتوانند برای رسیدن به اهداف ملت‌ها و حاکمیت‌ها از این قدرت رسانه‌ای استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در جنگ ترکیبی قرار دارند، تصریح کرد: از آنجا که امروز هدف و نشانه دشمن بر روی مغز و تفکر انسان‌ها است و در جهان امروز که با بروز ناآرامی‌های ذهنی ناخودآگاه رسانه را وارد اشتباهی می‌کند که مسیر اصلی خود را در جامعه از بین خواهد برد.

سردار حاجیان خاطر نشان کرد: امروز اصحاب رسانه در یک جبهه فنی و پیچیده قرار داشته که در این جنگ ترکیبی سربازان خط مقدم هستند که با تولید محتوا هدفمند باید در مسیر صیانت حرکت کرده و با محتوای هوشمند جامعه‌ای جریان ساز با ایجاد حس غیرت و مؤثر بودن رقم بزنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس از ابتدای امسال تا کنون، عنوان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در حوزه سرقت ۱۷ درصد افزایش در استان گزارش شده بود اما در این مدت با اقدامات پیشگیرانه از سرعت شتایان آن کاسته شد تا امروز این آمار به ۲۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته برسد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: شیوه مقابله با جرم، افزایش میزان پاسخگویی پلیس به مردم و مطالبه‌گری از دستگاه‌هایی که در حوزه وقوع جرم سهیم هستند از جمله مؤلفه‌های مؤثر در کاهش آمار سرقت بوده است و در برخورد با مجرمین سابقه دار نیز نخستین گام رصد قرار دارد آنها به صورت دقیق و لحظه‌ای است.

سردار حاجیان با بیان اینکه در سال جاری تمرکز بر سرقت ‌های مهمی رفته چراکه تخریب و و ایجاد ناامنی بیشتری را در جامعه به بار خواهد آورد بر این اساس در حوزه سرقت اتومبیل نسب به سال گذشته ۱۹ درصد، در حوزه سرقت ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته، در حوزه سرقت مغازه منفی ۲۷ درصد و در زمینه قاپ زنی منفی ۲۳ درصد کاهش آمار نسبت به سال گذشته رقم خورده است.

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت محموله منفی ۱۸ درصد کاهش، در حوزه سرقت‌های مهم منفی ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود اما در مقابل در ۲ حوزه سرقت احشام ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در زمینه سرقت به عنف نیز ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود که در مجموع تمامی آمار ارائه شده نسبت به سال گذشته منفی ۲ درصد کاهش از جرایم سرقتی تا پایان امسال گزارش شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به راه اندازی و تشکیل گروه ائتلاف ضربت انجام شده که با آموزش سه ماهه در بخش فوریت‌های پلیس برای ۲ حوزه سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف در سال جدید بکارگیری خواهند شد.

وی در پایان مطرح کرد: با توجه به وقوع اختلافات منجر شده به قتل تاکنون ۹۱ درصد از قاتلان امسال شناسایی و دستگیر شدند و در این راستا کشفیات سلاح در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است که در پایان این نشست، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اهدای لوحی، از خبرنگار رکنا در راستای همراهی و همکاری صمیمانه تقدیر کرد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true