×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار تصادفی

امروز : یکشنبه, ۳ بهمن , ۱۴۰۰
اگرکل اعتبارات استان به راه‌ها تخصیص یابد باز هم پاسخگو نیست.

عصر نیو ز: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تمام اعتبارات استانی کرمانشاه نیز برای روکش آسفالت راه‌های استان کافی نیست.
، در هشت ماه ابتدای امسال هشت میلیون و ۴۳۶ هزار تردد ورودی و هشت میلیون و ۶۰۳ هزار تردد خروجی وسایل نقلیه در استان به ثبت رسیده است و این آمار نشان دهنده افزایش ترددها نسبت به سال گذشته است.
افزایش این ترددها و وجود مشکلات فراوان در جاده‌ها به ویژه طی چند ماه اخیر و گلایه‌مندی راننده‌های فعال ناوگان حمل و نقل بار و مسافر از شرایط برخی محورها از نظر نقاط حادثه‌ساز و زمانبر شدن رفع آن‌ها و ترمیم نه چندان مطلوب برخی جاده‌ها که سبب خسارت‌هایی به برخی خودروها شده، افزایش اعتبارات و توجه به این زمینه را می‌طلبد.
فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال‌های گذشته نقاط حدثه‌خیز استان شناسایی شده و در دو سال گذشته بیش از ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در استان رفع شده است.

عصر کرمانشاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه وی عنوان کرد: ۱۰۲ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۶۶ مورد بسیار خطرناک هستند و مابقی دارای تصادف هستند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
کرمی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد ساخت و سازهای غیرمجاز سبب حادثه‌خیز شدن محورها می‌شود گفت: علاوه بر نگهداری وضع موجود تلاش می‌شود با گشت‌های راهداری و برخورد با متخلفان از افزایش نقاط حادثه‌خیز جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌های شریانی و اصلی استان وضعیت مطلوبی دارند عنوان کرد: کمربندی کنگاور، کمربندی صحنه و کمربندی کرمانشاه نزدیک سراب قنبر دارای مشکل هستند و برای روکش به پیمانکار ابلاغ شده و به محض مساعد شدن هوا کار اجرایی آن آغاز می‌شود.
کرمی با بیان اینکه براساس اعتبارات و اولویت‌بندی باید ۸۰۰۰ کیلومتر راه استان نگهداری شود گفت: وضعیت رویه آسفالت نسبت به منابع موجود مناسب است و پر کردن چاله‌ها نیز به صورت امانی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت جاده‌ها متناسب با اعتبارات است و در صورت تخصیص اعتبارات بیشتر به طور قطع براساس استانداردها کار می‌شود افزود: چنانچه تمام اعتبارات عمرانی استان نیز به راهداری تخصیص یابد نمی‌توان تمام راه‌های استان را روکش کرد.
کرمی با بیان اینکه از ۸۰۰۰ کیلومتر راه استان ۲۷۰۰ کیلومتر آن خاکی است گفت: هر کیلومتر راه ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه ساخت دارد و روکش هر کیلومتر حداقل یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با این وضعیت چنانچه کل اعتبارات استان به راه‌ها تخصیص یابد باز هم پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه راه‌ها براساس میزان تردد و خرابی اولویت‌بندی می‌شوند افزود: آسفالت سرد موقتی و تنها برای فصل سرد است اما به صورت دو هفته یکبار انجام می‌شود و در فصل گرم آسفالت گرم و اصلی انجام می‌شود.

کرمی با بیان اینکه عملیات چهار خطه شدن جاده کامیاران از ۱۲ سال پیش شروع شده است گفت: معضلات ساخت و ساز غیرمجاز در دو طرف جاده توان را از پیمانکار گرفته و از طرف دیگر عدم وجود اعتبارات و قیر سبب تأخیر ۱۲ ساله برای ساخت این ۴۰ کیلومتر راه شده است اما مقرر شده این پروژه تا اردیبهشت ماه نهایی شود.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.